اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی کردستان مطرح کرد

لزوم آسیب‌شناسی مهاجرت ایرانیان به خارج از کشور

رئیس شورای اسلامی استان کردستان در جلسه کمیته فرهنگی و رسانه‌ای شورای ایرانیان خارج از کشور گفت: مهاجرت ایرانیان به خارج از کشور نیاز به آسیب‌شناسی دارد تا موارد و واقعیت‌های موجود به خوبی نمایان شوند.

لزوم آسیب‌شناسی مهاجرت ایرانیان به خارج از کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، زهرا آوجیان ظهر امروز در جلسه کمیته فرهنگی و رسانه‌ای شورای ایرانیان خارج از کشور، اظهار داشت: باید به بحث فرصت‌محور و خدمت‌محور همسو با هم توجه شده و رسالت‌ها در راستای هر دو دنبال شود.

وی افزود: باید در خصوص مهاجرت ایرانیان به خارج از کشور آسیب‌شناسی شده و واقعیت‌ها به خوبی نمایان شوند.

آوجیان افزود: با توجه به اینکه زندگی در خارج از کشور مشکلات خاص خود را دارد، نمایش سختی‌های زندگی افراد مقیم خارج از کشور گامی برای جلوگیری از مهاجرت است.

رئیس شورای اسلامی استان کردستان در پایان اذعان کرد: باید به سمتی پیش برویم تا با استفاده و شناساندن بسترهای موجود روزبه‌روز شاهد کاهش مهاجرت به خارج از کشور باشیم.

کارشناس فرهنگی دانشگاه علمی و کاربردی کردستان هم در این نشست گفت: بررسی دلایل تمایل برخی افراد به خارج از کشور یک ضرورت است.

محمد فکور ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص فرهنگی بودن کردستان، گفت: باید در این راستا بیش از پیش کار کرده و ظرفیت‌ها به خوبی شناسایی شوند.

کارشناس فرهنگی دانشگاه علمی و کاربردی سنندج تاکید کرد: باید علت مهاجرت افرادی که برای تحصیلات تکمیلی به خارج از کشور مهاجرت می‌کنند بررسی شده و چاره‌ای برای آن اندیشید.

وی ضمن اشاره به ضعف زبان انگلیسی در ایران، گفت: مهاجرت‌کنندگان بیشتر کشورهایی را برمی‌گزینند که زبان انگلیسی‌ قوی دارند.

فکور همچنین افزود: دانش‌آموزان در مقطع دبیرستان فقط بحث‌های ابتدایی و جزیی را یاد می‌گیرند که این خود پاسخگوی نیازها نیست.

به گفته وی، لازم است در مقطع ابتدایی و از پایه که اساس کار است، در کنار سایر دروس، انگلیسی هم آموزش داده شود و این درس همچون دیگر دروس مطالعه شود.

کارشناس فرهنگی دانشگاه علمی و کاربردی سنندج تصریح کرد: در ایران فیلتر و غربال‌های بسیار ریز و به صورت آزمون کتبی و شفاهی برای پذیرش در مقطع دکترا وجود دارد که این به نوبه خود گامی برای مهاجرت به خارج از کشور است.

وی خاطرنشان کرد: ما در بحث علمی و کاربردی پیشرفت زیادی کرده‌ایم و این خود ظرفیتی برای شناسایی بسترهای موجود است.

فکور تصریح کرد: مهاجرت ایرانیان نشانه احساس عدم پذیرش مسائل موجود در جامعه است و باید اهداف خود را در راستای کوتاه کردن لیست مشکلات در جامعه پیش برد.

به گفته وی باید با ریشه‌یابی مشکلات موجود در جامعه مانع روند مهاجرت کردستانی‌ها به خارج از کشور شویم.

کارشناس فرهنگی دانشگاه علمی و کاربردی کردستان در پایان خاطرنشان کرد: نباید چنین جلساتی فقط در حد جلسه و حرف باقی بماند بلکه باید بیش از پیش بر حل این مشکل کوشا باشیم.

انتهای پیام/79019/ط30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول