اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

جلوه‌گری قسمت‌های رنگی زندگی خارج از کشور از دلایل مهاجرت است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: جلوه‌گری قسمت‌های رنگی زندگی در خارج از کشور از دلایل مهم مهاجرت ایرانیان به خارج از کشور است.

جلوه‌گری قسمت‌های رنگی زندگی خارج از کشور از دلایل مهاجرت است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، طیب قدیمی ظهر امروز در جلسه کمیته فرهنگی و رسانه‌ای شورای ایرانیان خارج از کشور استان کردستان در سالن جلسات صدا و سیمای مرکز کردستان اظهار داشت: در خصوص جلوگیری از مهاجرت مردم به خارج از کشور باید به صورت واقع‌گرایانه عمل کنیم.

وی تاکید کرد: باید در کنار دید خدمت‌محور و فرصت‌محور دید سومی با نام واقعیت‌محور داشته باشیم تا به فکر افراد ساکن در ایران نیز باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اعتمادسازی را لازمه این کار دانست و گفت: اگر مشکلات افراد مهاجرت کننده به خارج از کشور را به خوبی برای ایرانیان داخل کشور بازگو کنیم، روز به روز شاهد کاهش این مسئله خواهیم شد.

به گفته وی، با آگاه‌سازی صورت گفته در این راستا، علاوه بر نمایان شدن واقعیت‌ها، روند مهاجرت ایرانیان به خارج از کشور کاهش می‌یابد.

قدیمی با بیان اینکه برخی افراد فقط قسمت‌های رنگی زندگی در خارج از کشور را می‌بینند، گفت: نباید فقط به این مهم توجه شود بلکه نمایش مشکلات نیز خیلی مهم‌تر از آن است.

به گفته وی نمایان کردن مشکلات ایرانیان مقیم خارج از کشور گام موثری در راستای جلوگیری از مهاجرت به خارج از کشور است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: اگر مشکلات زندگی خارج از کشور به خوبی برای مردم بازگو و نمایان شود مهاجرت به خارج نیز کاهش می‌یابد.

قدیمی ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص فرهنگی بودن کردستان، گفت: باید بیش از پیش در این حوزه کار کرده و بسترها به خوبی شناسانده شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: با توجه به اینکه نیروهای انسانی گرانبهاترین سرمایه‌های هر مملکتی هستند، لازم است تا بیش از پیش در این راستا تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه باید با دیدگاه کلان و راه‌حل‌های کارشناسی شده‌ای بیشتر به آسیب‌شناسی و علت‌های مهاجرت ایرانیان به خارج از کشور پرداخت، اذعان کرد: لازم است تا با شناسایی و ایجاد ظرفیت‌ها شرایط را بیش از پیش برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور مهیا کنیم.

انتهای پیام/79019/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول