اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

عملیات جدید ارتش مکزیک برای یافتن دانش‌آموزان ناپدید‌ شده

ارتش مکزیک طی یک عملیات جستجوی جدید تلاش‌های خود را برای یافتن دانش‌آموزان ناپدید‌ شده در این کشور افزایش داده است.

عملیات جدید ارتش مکزیک برای یافتن دانش‌آموزان ناپدید‌ شده

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «تله‌سور»، ارتش مکزیک طی یک عملیات جستجوی جدید تلاش‌های خود را در خارج از شهر «ایگوآلا» (جنوب غربی) این کشور برای یافتن 43 دانش‌آموز که 26 سپتامبر سال جاری در این منطقه ناپدید شدند، افزایش داده است.

ارتش مکزیک به همراه پلیس فدرال این کشور یک عملیات جستجو برای یافتن این دانش‌آموزان ناپدید شده ترتیب دادند.

در طول این عملیات جستجو، ارتش و پلیس فدرال مکزیک با استفاده از حدود 50 وسیله نقلیه ژاندارمری و 200 مأمور به همراه سگ به جستجوی جوانان ناپدید شده در مناطق نزدیک شهر «ایگوآلا» پرداختند.

تیم‌های جستجو برای یافتن این جوانان، معادن و بسیاری از غارهای این منطقه را نیز بررسی کردند، به امید آنکه بتوانند اثری از آن‌ها پیدا کنند.

«مانلیچ کاستیا» کمیسر ژاندارمری مکزیک که ریاست این عملیات را بر عهده داشت تأکید کرد که ما در حال جستجوی تمامی نقاطی که ممکن است اثری از این دانش‌آموزان در آن‌جا یافت شود، هستیم.

از سوی دیگر، دانش‌آموزان و سازمان‌های این کشور آمریکای لاتینی بار دیگر تظاهراتی را برای اعتراض به ناپدید شدن 43 دانش‌آموز مکزیکی مدرسه عادی «آیوتسیناپا» ترتیب دادند.

تظاهرکنندگان مکزیکی اعلام کردند به خیابان‌های اصلی «ایگوآلا» خواهند آمد تا از دولت این کشور بخواهند درباره علت حمله نیروهای پلیس به این دانش‌آموزان توضیح دهد.

به گزارش فارس، بین روزهای 26 و 27 سپتامبر (4 و 5 مهر 93) پلیس «ایگوآلا» به سمت اتوبوس‌های حامل دانش‌آموزان شلیک کرد که مرگ 6 نفر را در پی داشت (یکی از آنان نشانه‌های شکنجه نیز داشت) و 17 زخمی بر جای گذاشت، علاوه بر این 58 دانش‌آموز ناپدید شدند که از این تعداد 15 تن پیدا شده که یکی از آن‌ها نیز جان خود را از دست داده بود.

ناپدید شدن این جوانان خشم مردم جنوب مکزیک را بر انگیخته است؛ از 26 سپتامبر اعتراضات و به چالش کشیدن امنیت کشور در این راستا همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول