اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

سخنگوی پلیس ولایت «قندوز» در گفت‎وگو با فارس:

ضعف برخی فرماندارها به طالبان فرصت پیشروی داده است

سخنگوی پلیس ولایت قندوز در شمال افغانستان با اشاره به حملات اخیر طالبان در این ولایت، گفت: سبب اصلی حملات روز افزون طالبان به برخی مناطق این ولایت ضعف فرماندارهای آن مناطق است.

ضعف برخی فرماندارها به طالبان فرصت پیشروی داده است

«سیدسرور حسینی» سخنگوی پلیس ولایت قندوز در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل گفت: علت اصلی حملات روز افزون طالبان به برخی مناطق این ولایت ضعف فرماندارهای آن مناطق بوده و تأکید کرد: شبه نظامیان طالبان توانایی مقابله با نیروهای امنیتی این کشور را ندارند.

وی افزود: نیروهای امنیتی این ولایت در آینده نزدیک با انجام حملات وسیع تمام مناطق این ولایت را از وجود شبه نظامیان طالبان و سایر گروه‎های تروریستی پاکسازی خواهند کرد.

حسینی تأکید کرد: شبه نظامیان طالبان با برگزاری حملات چریکی سعی می‎کنند مناطقی را به کنترل خود در آورند اما تا کنون موفق نشده‌اند.

برخی فرماندارها تحت تأثیر تبلیغات طالبان هستند

سخنگوی پلیس قندوز در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: طالبان توانایی مقابله با نیروهای امنیتی افغانستان را ندارند اما از طریق افراد وابسته به خود در برخی مناطق فرماندارها را تحت تأثیر خود قرار داده‌اند.

حسینی تصریح کرد: طالبان از طریق افراد قدرتمند و متنفذان قومی وابسته به خود وانمود می‎کنند که گویا آنان توانایی تصرف برخی مناطق را دارند و فرماندارهای برخی مناطق نیز تحت تأثیر این تبلیغات قرار گرفته‌اند.

اما سید سرور حسینی، سخنگوی پلیس قندوز تأکید کرد که نیروهای امنیتی در تمام مناطق این ولایت حضور فعال دارند و به هیچ فردی اجازه نخواهند داد که در این مناطق مستقرشوند.

وی گفت: بزودی عملیات مشترک زمینی و هوایی علیه مخالفان مسلح دولت در مرکز و مناطق آسیب پذیر قندوز برگزار خواهد شد.

حسینی افزود: طالبان فعالیت‌های خود را در روزهای اخیر در بخش‌هایی از این ولایت افزایش داده‌اند اما نیروهاى امنیتى نیز آمادگی لازم و دقیق برای خنثی سازی این حملات را اتخاذ کرده‌اند.

این اظهارات سخنگوی پلیس قندوز در حالی است که فرمانداران مناطق «امام صاحب» و «دشت ارچی» اخیراً اعلام کردند: این مناطق در آستانه سقوط به دست طالبان هستند.

«نصرالدین نظری» فرماندار دشت ارچی پیشتر به رسانه‎ها گفت: اوضاع امنیتی در این فرمانداری به شدت وخیم شده و شبه نظامیان طالبان 90 درصد از خاک این فرمانداری را به تصرف خود درآورده‌اند.

وی افزود: هم اکنون بیش از 600 شبه نظامی طالبان در این منطقه حضور دارند که توسط 55 سر گروه محلی رهبری می‎شوند و در صورتی که مقامات بلندپایه دولتی به این مهم توجه جدی نکنند این فرمانداری به دست طالبان سقوط خواهد کرد.

نظری تأکید کرد: این موضوع را با مسئولان امنیتی ولایت قندوز و وزارت کشور درمیان گذاشته اما هنوز در این زمینه اقدام عملی انجام نشده است.

از سوی دیگر «امان الدین قریشی» فرماندار امام صاحب نیز از بدترشدن اوضاع امنیتی در این فرمانداری ابراز نگرانی نموده و تأکید کرد: شبه نظامیان تلاش دارند که این فرمانداری را به تصرف خود درآورند.

وی گفت: اکنون برخی مناطق در تصرف طالبان بوده و درگیری‌های شدیدی بین طالبان و نیروهاى امنیتى جریان دارد.

قریشی تأکید کرد: بر اثر درگیری‌های 2 روز اخیر در مناطق «تاشگذر» و «لقی‎های» فرمانداری امام صاحب، ٩ نفر از طالبان و 5  نفر از نیروهای امنیتی افغانستان کشته و 13 تن از شبه نظامیان طالبان و 8  پلیس زخمی شدند.

وى افزود: دامنۀ فعالیت طالبان گسترش یافته و اگر نیروهای کمکی تا چند روز دیگر به این مناطق اعزام نشوند، اکثر مناطق این فرمانداری در کنترل شبه نظامیان طالبان قرار خواهند گرفت.

دشت ارچی و امام صاحب با هم مرز مشترک دارند و طی سال‌های اخیر بخش‌هایی از این فرمانداری‎ها شاهد یک رشته تحرکات تخریبی و نظامی از سوی شبه نظامیان طالبان بود.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول