اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

نیویورک تایمز: حمایت آمریکا از فرار مغزها در کوبا اقدامی تحریک‌آمیز است

روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» با انتشار مقاله‌ای حمایت کاخ سفید از فرار مغزها در کوبا را محکوم و آن را اقدامی تحریک‌آمیز از سوی دولت این کشور قلمداد کرد.

نیویورک تایمز: حمایت آمریکا از فرار مغزها در کوبا اقدامی تحریک‌آمیز است

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «پرنسالاتینا»، روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» با انتشار مقاله‌ای در روز دوشنبه حمایت آمریکا از فرار مغزها در کوبا را محکوم کرده و اعلام کرد که کاخ سفید سعی دارد با انجام اقدامات تحریک‌آمیز و فراهم آوردن شرایط مهاجرت پزشکان کوبایی به آمریکا تحت عنوان مأموریت‌های کاری آمار خروج کوبایی‌ها از کشور را بالا ببرد.

به گفته نویسنده این مقاله درحال حاضر اقدامات قابل سرزنش بسیاری از سوی آمریکا علیه کوبا مانند تحریم اقتصادی این کشور صورت گرفته ولی این مسئله و حمایت از نخبگان برای خروج از کشور امری غیرقابل توجیه به شمار می‌رود.

بر اساس مندرجات این مقاله، نهاد خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده آمریکا در سال 2014 از مهاجرت 1278 پزشک کوبایی به این کشور در سال 2014 خبر داده که این خود نوعی رکورد محسوب می‌شود چرا که در فواصل سال‌های 2006 تا 2014 این رقم نزدیک به 5هزار و 490 نفر ثبت شده است.

نویسنده مقاله مذکور همچنین دلیل تمامی این مهاجرت‌ها را تنها حمایت آمریکا از کوبایی‌ها برای ترک محل سکونتشان اعلام کرده است.

از سویی دیگر ستایش عملکرد پزشکان کوبایی در مبارزه با بیماری «ابولا» و انتخاب آن‌ها برای مراقبت از مبتلایان به این بیماری در آفریقا از سوی دولت آمریکا نکته دیگر مورد انتقاد در این مقاله می‌باشد.

طی این مقاله همچنن با اقدامات دوجانبه آمریکا نیز مخالفت شدیدی به عمل آمده چرا که دولت این کشور از یک سو همواره برای کمک به حوادث رخ داده در سطح جهان پزشکان کوبایی را تشویق کرده و مورد استفاده و ستایش قرار می‌دهد و از سویی دیگر سعی در ایجاد بی‌نظمی و اختلال در این کشور را دارد.

این نویسنده آمریکایی در بخشی از مطالب خود ذکر کرده که سیستم رسیدگی به مهاجران آمریکا به جای پذیرفتن مغزهای فراری از کشور مخالف خود باید به پناهندگان و سایر افراد نیازمند و آسیب دیده کمک کند و این اقدام کنونی کاخ سفید تنها با برقراری یک روابط دوستانه بین 2 کشور قابل توجیه بوده  و منطقی می‌باشد.

در بخش دیگری از این مقاله ضمن اشاره به دوره ریاست جمهوری «جورج دبلیو بوش» رئیس جمهور سابق آمریکا تأکید شده که در این دوران اقدامات فراوانی برای فراهم کردن شرایط زندگی پزشکان کوبایی که به قصد شرکت در اجلاس‌های بین‌المللی یا مأموریت‌های کاری به آمریکا می‌رفتند در این کشور انجام گرفته که قطعا تمامی آن‌ها با هدف مبارزه با دیپلماسی کوبا و تحقیر انقلاب این کشور آمریکای مرکزی صورت پذیرفته‌ است.

در نتیجه براساس کاهش تعداد پزشکان متخصص در کوبا، توانایی این کشور در کمک رسانی به سایر کشورها به هنگام بروز حوادث کم شده و به حداقل میزان خود می‌رسد.

در طول یک ماه اخیر این ششمین مقاله‌ای است که علیه سیاست‌های کاخ سفید به چاپ رسیده و از اقدامات مداخله جویانه آمریکا و مخالفتش با دولت کوبا پرده‌برداری می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول