اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

اکوادور خواستار پایان تحریم آمریکا علیه کوبا شد

رئیس‌جمهور اکوادور از آمریکا خواست تا به تحریم‌های جنایتکارانه خود علیه ملت کوبا که بیش از نیم قرن به طول انجامیده پایان دهد.

اکوادور خواستار پایان تحریم آمریکا علیه کوبا شد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «کورئو دل اورینوکو»، «رافائل کوره‌آ» رئیس‌جمهور اکوادور طی آخرین نشست مطبوعاتی خود در سال 2014 که در جزایر «گالپاگوس» این کشور برگزار شد، از ایالات متحده آمریکا خواست تا تحریم جنایتکارانه خود علیه کوبا را که بیش از نیم قرن به طول انجامیده است لغو کند.

«کوره‌آ» تمایل آمریکا و کوبا برای از سرگیری روابط دوجانبه را ستود و ابراز امیدواری کرد که این موضوع در نهایت به اتمام تحریم جنایتکارانه 53 ساله آمریکا ختم شود که تاکنون زندگی‌ها، ثروت‌ها و رفاه مردم کوبا را از آنها گرفته است.

رئیس‌جمهور اکوادور در این خصوص خاطرنشان کرد: تحریم در راستای اعمال فشار صورت گرفته بود؛ چه قدر خوب است که اراده هر 2 کشور در راستای شروع مجدد روابط دیپلماتیک می‌باشد و انتظار داریم این موضوع منجر به پایان یافتن تحریم‌ها شود.

وی تصریح کرد که محاصره، نقض فاحش حقوق بین‌الملل است و از منشور سازمان ملل و سازمان کشورهای آمریکایی نیز پیروی نمی‌کند.

علاوه بر این، رئیس‌جمهور اکوادور اعلام کرد: مشکلات بزرگ اقتصادی که سیاست متخاصمانه اخذ شده توسط واشنگتن برای کوبا به وجود آورده، باعث شد ملت این کشور با مقاومت خود دستاوردهای فراوانی در حوزه پیشرفت بشری به دست آورند.

«کوره‌آ» همچنین ضمن اشاره به اینکه هیچ کشور آمریکای لاتینی نمی‌توانست تا این حد در برابر تحریم اقتصادی مقاومت کند اذعان داشت که کوبا این کار را طی بیش از نیم قرن انجام داده و اگر تحریم‌ها برداشته شوند، آن را مدیون هیچ فردی نیست.

وی در نهایت افزود که آغاز دوباره روابط کوبا و آمریکا می‌تواند عامل شادی برای تمام قاره آمریکا باشد و نهادهای همگرایی منطقه‌ای همچون جامعه کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب (سلاک) و اتحاد ملت‌های آمریکای جنوبی (اوناسور) باید از این اتفاق کاملا حمایت و پشتیبانی کنند.

رؤسای جمهور کوبا و آمریکا روز چهارشنبه هفته گذشته طی سخنرانی‌های تلویزیونی اعلام کردند پس از نیم قرن تعلیق، روابط دیپلماتیک خود را از سر خواهند گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول