اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

آزادی زندانیان کوبایی در نیویورک جشن گرفته شد

آزادی زندانیان کوبایی که مدتی در زندان آمریکا حبس شده بودند از سوی سازمان‌های اجتماعی متحد و همراه با ملت کوبا در نیویورک جشن گرفته شد.

آزادی زندانیان کوبایی در نیویورک جشن گرفته شد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «کورئو دل اورینوکو»، سازمان‌های اجتماعی و متحدان آمریکایی دولت کوبا شنبه شب در یکی از مراکز بهداشت و سلامت «منهتن» منطقه‌ای واقع در شهر «نیویورک» آزادی زندانیان کوبایی که مدتی بود به جرم مبارزه با اقدامات ضدکوبایی در «میامی» یکی از ایالت‌های آمریکا در زندان این کشور حبس بودند را جشن گرفتند.

این جشن در شرایطی برگزار شد که شرایط نامساعد جوی و سرمای شدید هوا مانع از حضور شرکت کنندگان در این مراسم نشد.

طی این مراسم یاد مبارزات «خراردو هرناندز»، «رامون لابانینو»، «آنتونیو گررو»، «رنه و فرناندو گنزالس» با نصب پوسترهای بزرگ که بر روی آن‌ها آزادی پنج زندانی کوبایی نوشته شده بود برای همگان زنده نگه داشته شد.

این پنج نفر در سال 1998 به دلیل مبارزه با رهبری و پشتیبانی اقدامات ضد کوبایی در «میامی» از سوی دولت آمریکا متهم شناخته شده و روانه زندان شدند.

«رودولفو ریس» نماینده کوبا در سازمان ملل در رابطه با برگزاری این جشن اعلام کرد: از همبستگی، حمایت و تلاش شما برای آزادی پنج قهرمان کشورمان سپاسگزاریم.

«ریس» در ادامه خاطرنشان کرد که در طی این سال‌ها بسیاری از فعالان اجتماعی نسبت به تلاششان برای آزادی زندانیان کوبایی متعهد شده و بارها آن‌ را در سطح بین‌المللی ناعادلانه خوانده و این مسئله را رد کردند.

به گفته این نماینده کوبایی لغو و بی‌تأثیر جلوه دادن تحریم‌های مالی و اقتصادی آمریکا علیه دولت کوبا پس از نیم قرن یکی دیگر از دست‌آوردهای مهم این کشور به شمار می‌رود.

در این راستا تمامی اعضای سازمان‌های اجتماعی و متحد با کوبا که در این جشن حضور داشتند متعهد شدند که تا آخرین روز لغو تحریم‌ها با شعار «کوبا بله،تحریم نه» از این کشور آمریکای مرکزی حمایت کنند.

شرکت کنندگان در این مراسم با دیدن فیلم بازگشت زندانیان کوبایی به کشورشان اشک شوق ریختند.

«خراردو هرناندز»، «رامون لابانینو»، «آنتونیو گررو» در 17 دسامبر سال 2014 و «رنه گنزالس» در ماه «می» سال 2013 و «فرناندو گنزالس» در ماه «فوریه» 2014 آزاد شده و به کشور خود بازگشتند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول