اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

توبیخ سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا به خاطر حمایت از نتانیاهو

سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا به دلیل جانبداری از نخست وزیر این رژیم در مصاحبه با شکبه تلویزیونی آمریکایی مورد بازخواست و توبیخ قرار گرفت.

توبیخ سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا به خاطر حمایت از نتانیاهو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از مصاحبه «ران درمر» سفیر اسرائیل در واشنگتن به حمایت از «بنیامین نتانیاهو»، وی به خاطر نقض قوانین کمیسیون خدمات مدنی و حضور در رقابت‌هایِ سیاسیِِ ممنوع به نفع نتانیاهو توبیخ شد.

به نوشته روزنامه «هاآرتص»، چندی پیش ران درمر با یک شبکه تلویزیونی آمریکایی مصاحبه کرد و در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه «نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد افکار عمومی اسرائیل معتقد است این رژیم در مسیر درست حرکت نمی‌کند»، گفت: «طی آخرین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، درصد قابل توجهی از آمریکایی‌ها معتقد بودند کشورشان در مسیر نادرست حرکت می‌کند اما این کار مانع انتخاب مجدد رئیس‌جمهور باراک اوباما نشد».

وی افزود: «تردید ندارم زمانی که افکار عمومی اسرائیل به همه افرادی که برای نخست وزیری کاندید شده‌اند، می‌نگرد تنها به رهبری نخست وزیر نتانیاهو اعتماد خواهد کرد».

به نوشته این روزنامه، پیش از انجام این مصاحبه، «موشه دایان» کمیسریای خدمات مدنی در ماه دسامبر هشدار داده بود کارکنان دولتی باید مراقب باشند رفتار و اعمال آنها در راستای منافع هیچ حزب یا کاندیدایی نباشد و هر کسی این دستورات را نقض کند،‌ طبق قانون با روند قضایی روبرو خواهد شد.

از این رو  سخنان درمر در حمایت از نتانیاهو موجب شد «ایساوی فریج» یکی از اعضا حزب مرتص از دایان بخواهد تا درمر را برای پاره‌ای از توضیحات احضار کند. بعد از تایید این موضوع، درمر در پاسخ گفت، او قصد نداشته از نامزدی نتانیاهو حمایت کند. به علاوه از آنجائیکه این مصاحبه برای آمریکایی‌ها پخش شده بود و تاثیری بر رای رای‌دهندگان اسرائیلی نمی‌گذاشت، درمر بخشیده شد.

به هر حال، این مصاحبه، تنها مورد حمایت سفیر اسرائیل در واشنگتن از نتانیاهو نبوده و او اخیرا برای هماهنگی سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آنهم به‌رغم مخالفت کاخ سفید تمام تلاش خود را به کار گرفته و حتی در سخنانی گفته سخنرانی نتانیاهو در کنگره علیه ایران یک «وظیفه مقدس» است.

انتهای پیام/م

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول