اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رأی الیوم: زشت‌تر از جنایات اسرائیلی‌ها مماشات رهبران فلسطینی است

اسرائیلی‌ها، زنان و کودکان و جوانان فلسطینی را به شهادت می‌رسانند، در همان حال رهبران فلسطینی حاضر نیستند از کلمه «دشمن» در قبال اسرائیل استفاده کنند.

رأی الیوم: زشت‌تر از جنایات اسرائیلی‌ها مماشات رهبران فلسطینی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شهادت دردناک نوزاد فلسطینی «علی سعد دوابشه» و زنده سوزانده شدنش به دست شهرک‌نشینان تندروی اسرائیلی، واکنش‌های گسترده‌ای را در پی داشته است؛ روزنامه رأی‌الیوم در یادداشتی باعث و بانی این گونه جنایات را در وهله اول رهبران فلسطینی چه در کرانه باختری و چه در غزه می‌داند.

به نوشته رأی الیوم، شهادت شیرخواره فلسطینی «علی سعد دوابشه» به دست چهار شهرک‌نشین اسرائیلی در جنوب نابلس و به آتش کشیدن خانه فلسطینیان یک جنایت جنگی است، اما جنایت بزرگتر در نظر ما نبود هیچ پاسخی برای این جنایت است، نه برای این جنایت برای برای جنایات پیشین نیز پاسخی ندیده‌ایم. در طول دهها سال گذشته به لطف اوضاع امنیتی اسرائیل و کوتاهی رهبران فلسطینی در پاسخ به جنایات اسرائیلی‌ها، شهرک نشینان صهیونیستی در امن و امان زندگی کرده‌اند.

هنگامی که شهرک نشینان «محمد ابوخضیر» نوجوان فلسطینی را زنده زنده سوزاندند؛ یا هنگامی که نیروهای امنیتی اسرائیلی «زیاد ابوعین» وزیر امور آزادگان فلسطینی را در روز روشن به هنگام تظاهرات مسالمت‌آمیز با قنداق تفنگ به شهادت رساندند و یا توهین هر روزه به اسرای فلسطینی، در تمام این موارد اما چیزی که خطرناک‌تر از این جنایت‌هاست، مذاکره سری و علنی اسرائیلی‌ها با رهبران فتح و حماس در رام الله و غزه است، هیچ چیزی تعجب‌انگیزتر و زشت‌تر از این نمی‌تواند باشد.

نویسنده رأی الیوم در ادامه به انتفاضه دوم اشاره می‌کند و ‌می‌نویسد: در جریان این انتفاضه، نیروهای امنیتی فلسطینی نیز در مقابل مردم قرار گرفتند و این دلیلی شد تا بسیاری از کادر امنیتی فلسطینی به مردم بپیوندند، و در آن هنگام بود که «شیمون پرز» و تمام مسئولان اسرائیلی با پریشانی به دنبال یک هفته آتش بس و توقف درگیری‌ها بودند.

وی ادامه می‌دهد: ما اکنون یک بار نیز کلمه «دشمن» را از رهبران فلسطین در قبال اسرائیل نمی‌شنویم، اگر هم گفته می‌شود اتفاقی و از روی اشتباه بوده است، نه در بیانیه‌هایشان و نه در روزنامه هایشان، هیچ یک از اسرائیلی که کودکان و زنان و مردان فلسطینی را به قتل می‌رساند به عنوان «دشمن» یاد نمی‌کنند.

ستون نویس رأی الیوم در آخر می‌نویسد: خون شیرخواره شهید و خون تمام شهدا ضایع نخواهد شد؛ این سال‌های ناگوار خواهد گذشت و بار دیگر جریان مقاومت به فلسطینیان باز خواهد گشت و دشمن اسرائیلی «دشمن» خوانده خواهد شد و تمام این‌هایی که خود را رهبران فلسطینی می‌خوانند همانند کف روی آب به کنار خواهند رفت.
انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول