اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

جامع ترین کتاب دفاع مقدس در «شهر آفتاب»/ ناگفته های دفاع مقدس در «حماسه های نامداران گمنام»

کتاب «حماسه های نامداران گمنام» تالیف رضا میرزایی دارای ناگفته هایی از دفاع مقدس از سوی انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس راهی بازار کتاب شده است.

جامع ترین کتاب دفاع مقدس در «شهر آفتاب»/ ناگفته های دفاع مقدس در «حماسه های نامداران گمنام»

سردار رضا میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، به استقبال مخاطبان از کتاب «حماسه‌های نامداران گمنام» اشاره کرد و گفت: از زمان انتشار این کتاب که مهر 94 بوده تاکنون استقبال قابل توجهی از این کتاب صورت گرفته به قدری که همزمان با آغاز نمایشگاه کتاب چاپ هفتم آن رو به اتمام است و در آستانه انتشار چاپ 8 قرار دارد. 

وی افزود: کتاب «حماسه‌های نامداران گمنام» را با توجه به اینکه پس از پایان دفاع مقدس در یادمان‌ها و مناطق عملیاتی جنگ 8 ساله بوده‌ام تالیف کرده‌ام زیرا احساس می‌کردم که کتابی لازم است تا اتفاقات عملیات‌های آن دوران را به صورت کامل بازتاب دهد. 

میرزایی گفت: به نظرم رسید کتاب‌هایی که تا به حال در حوزه دفاع مقدس آن هم با رویکرد ارائه اطلاعات از عملیات‌ها و رویدادهای دفاع مقدس منتشر شده تنها به گوشه‌ای از آن روزها پرداخته اما در این کتاب تمام عملیات ها و یگان‌های عمل کننده از ارتش، سپاه بسیج و نیروهای مردمی مورد اشاره قرار گرفته‌اند. 

مولف کتاب «حماسه‌های نامداران گمنام» که خود از جانبازان دفاع مقدس است گفت هر کدام از ارگان‌های نظامی عملیات‌ها و عملکرد خود را منتشر کردند اما این کتاب تمام اتفاقات را تجمیع کرده است که کارشناسان نظامی از یگان‌های مختلف در مورد آن نظر مثبت دادند.

این جانباز 70 درصد دوران دفاع مقدس گفت: تدارکات، تعداد شهدا، نقش یگان‌های عمل کننده ،‌استعداد دشمن متجاوز بعثی و همچنین محل شهادت فرماندهان تیپ به بالا و برخی شهدای شاخص غیر فرمانده در این کتاب شرح داده شده است و از این حیث باید گفت که این کتاب جامع‌ترین کتاب دفاع مقدس به شمار می‌رود.

میرزایی گفت: از این کتاب هزار و 170 صفحه‌ای که عکس،‌نقشه و سند از تمام مناطق عملیاتی دارد در چاپ‌های اول تا سوم در هر چاپ یک هزار نسخه و در چاپ‌های چهارم تا هفتم نیز دو هزار نسخه منتشر شده است.

او اضافه کرد: اغلب سخن از حضور کشورهای بسیار در جنگ 8 ساله در کنار عراق علیه ایران زده می‌شود اما به نقش آنان در همراهی عراق کمتر اشاره می‌شود ولی در این کتاب به نقش کشورهای مختلف در جنگ عراق علیه ایران به همراه اسناد و مدارک اشاره شده و به طور کلی ناگفته‌های بسیاری از دفاع مقدس در این کتاب وجود دارد.

براساس این گزارش کتاب «حماسه‌های نامداران گمنام» به روایت سردار جانباز رضا میرزایی از آغاز انقلاب تا پایان دفاع مقدس از سوی انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس راهی بازار کتاب شده است. علاقمندان به تهیه این کتاب می‌توانند آن را از غرفه این انتشارات واقع در سالن یک راهروی دو غرفه 36 خریداری کنند.

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 15 تا 25 اردیبهشت از ساعت 10 الی 20 در شهر آفتاب پذیرای بازدید کنندگان است.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول