اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

ماجرای شهادت شیخ راغب حرب

بر اساس گزارش ها صهیونیست ها در سر راه شیخ راغب حرب از مسجد به خانه کمین کرده و با رگبار مسلسل او را به شهادت رساندند. شهید راغب حرب قبل از شهادت فریاد زد الله اکبر آنها مرا کشتند.

ماجرای شهادت شیخ راغب حرب

رخدادهای28 بهمن 62

چکیده:

  • امامی کاشانی: حق ماست که وقتی عراق شهرهای ما را می کوبد، ما هم مقابله به مثل کنیم.

 

  • آیت الله جنتی: ایران مجبور به مقابله به مثل با رژیم بعثی عراق شد.

 

  • صهیونیست ها شیخ راغب حرب امام جمعه جبشیت لبنان را به رگبار مسلسل بسته و به شهادت رساندند.

 

امامی کاشانی: مقابله به مثل با عراق حق قانونی و شرعی ایران است

 همزمان با ایثارگیری های دلیر مردان خداجوی سپاه توحید در جبهه های نبرد و عملیات پیروزمندانه والفجر 5 نماز پر صلابت این هفته تهران در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف به امامت حجت السلام والمسلمین امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران اقامه شد.

حجت الاسلام امامی کاشانی در خطبه های این هفته تهران با اشاره به مقابله به مثل ایران در حمله به برخی شهرهای عراق گفت: رادیوهای بیگانه زمانی می گفتند که ایران نمی تواند شهرهای عراق ربزند نیروی هوائیش ضعیف است ولی اخیرا که رزمندگان و تیز پروازان نیروی هوایی ما نزدیک بغداد و بعضی از نقاط عراق را زدند تازه حالا آمده اند و در حرفهایشان می گویند بله اخیرا ایرانی ها توانسته اند بعضی از نقاط را بزنند.

امام جمعه موقت تهران افزود: ما تاکنون می گفتیم که با شهرها کاری نداریم که حجت را با نظام کثیف عفلقی تمام کرده باشیم ما اینجور عمل کردیم ولی یک دفعه معلوم شد که این کار و روش ما چنان دیکتاتور عراق را مست کرده که سر از پا نمی شناسد دیگر حجت تمام شده ما اینقدر صبر کردیم و این قدر شهید و مجروح در این سکنه بی دفاع شهرها دادیم ولی دیگر طاقت نیست و دیگر نمی شود تحمل کرد و اسلام اجازه نمی دهد این حق قانونی شرعی و عرفی ماست که وقتی نظام کثیف عراق می خواهد این چنین شهرهای بی دفاع ما را بکوبد ما مقابله به مثل بکنیم و همانگونه بکوبیم. ما طالب جنگ نیستیم ولی از روز اول شرایط را گفتیم و الان هم این را می گوییم که برای خاتمه جنگ اول باید متجاوز محاکمه و مجازات شود.(1)

 

آیت الله جنتی: ما مجبور به مقابله به مثل با عراق شدیم

نماز وحدت آفرین و دشمن شکن عبادی سیاسی این هفته شهر مقدس قم در صحن مطهر حضرت معصومه (س ) و به امامت آیت الله جنتی امام جمعه موقت شهر قم اقامه شد.

ایت الله جنتی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر قم گفت: 5 سال است که از پیروزی انقلاب گذشته و 40 ماه در جنگ بوده ایم این مردم مشکلات را تحمل کرده اند مجروح و شهید داده اند باز وقتی گفته می شود نیرو می خواهیم اینجور جوانان مثل سیل بسیج می شوند و به جبهه میروند دشمن حق دارد به غضب بیاید.

امام جمعه موقت شهر مقدس قم افزود: چقدر ما صبر کردیم واقعا مردم به به جان آمده بودند من یادم هست در اولین حمله موشکی به دزفول مردم شهر فریاد می زدند موشک جواب موشک ولی ما ضوابطمان اجازه نمی داد ولی این مسئله بر ما تحمیل شد ما دیدیم اینها دست بردار نیستند و با کمال رسوایی اعلام می کنند که 11 شهر ایران را  خواهیم زد آن موقع ما بنشینیم ما برای این که جلوگیری بکنیم از این هزار هزار کشته شدن ها مجبور به عمل شدیم و دیدید هم که چه جور عمل کردیم.(2)

 

شهادت شیخ راغب حرب به دست صهیونیست ها

به گزارش واحد مرکزی خبر از بیروت نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی در ادامه تجاوزات وحشیانه و غیر انسانی خود در حق مردم مسلمان و محروم لبنان نیمه شب جمعه دست به جنایت جدیدی زدند و شیخ راغب حرب امام جمعه شهرک جبشیت در منطقه نبطه را که یکی از روحانیون مبارز و فعال این منطقه محسوب می شد به شهادت رساندند.

بر اساس گزارش ها صهیونیست ها در سر راه شیخ راغب حرب از مسجد به خانه کمین کرده و با رگبار مسلسل او را به شهادت رساندند.2 همراه وی نیز به شدت مجروح شده اند. شهید راغب حرب قبل از شهادت فریاد زد الله اکبر آنها مرا کشتند جوانان شهرک جبشیت بعداز شهادت شیخ راغب حرب پیکر پاک وی را بدوش گرفته در در خیابان های این شهرک به راه افتادند که ناگهان با آتش نیروهای امنیتی اسرائیل روبه رو شدند. رادیو فالانژها نیز گزارش داد نیروهای صهیونیست بعد از این جنایت منطقه را به محاصره خود درآورده اند. گفتنی است شهید راغب حرب اخیرا برای شرکت در کنفرانس جهانی بررسی جنایات صدام به تهران آمده بود.(3)

منابع:

1. اطلاعات، 29 بهمن 62، ص 18
2. جمهوری اسلامی، 29 بهمن 62، ص 4
3. جمهوی اسلامی، 29 بهمن 62، ص 4

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول