اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

تهاجم گسترده هوایی اسرائیل به بیروت

همزمان با آغاز عقب نشینی نظامی آمریکا از لبنان و شکست طرح 8 ماده ای عربستان 8 فروند بمب افکن اسرائیلی در یک تهاجم گسترده به بیروت 6 بار مناطق مختلف این شهر را بمباران کردند.

تهاجم گسترده هوایی اسرائیل به بیروت

رخدادهای 1 اسفند 62

چکیده:

  • رئیس کل بانک مرکزی گزارش اجرای عملیات حذف بهره و استقبال مردم از اسلامی شدن بانک ها را تقدیم امام امت کرد.

 

  • موسوی: شهادت راغب حرب به این معناست که می خواهند دست های سازش کاران را در لبنان باز بگذارند.

 

  • 6 ضد حمله دشمن با نابودی 1500 بعثی و انهدام ده ها دستگاه تانک درهم شکست.

 

  • هواپیماهای رژیم صهیونیستی هدف های غیر نظامی بیروت را با بمب های فسفری به آتش کشیدند.

 

دیدار رئیس کل بانک مرکزی با امام امت

آقای محسن نور بخش رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر دیروز به حضور امام خمینی رهبر انقلاب اسلامی رسید و گزارشی از مسائل بانکی کشور و طرح اسلامی شدن بانک ها را به استحضار امام امت رساند.

وی در پایان این دیدار طی گفت و گویی اظهار داشت: در این دیدار در مورد وضعیت پولی و اقتصادی کشور، پیشرفت های سال 62، قانون جدید بانکداری اسلامی و حذف ربا از سیستم بانکی کشور، استقبال مردم از این قانون، معاملات انجام شده و عکس العمل های مردم از نظر میزان رشد سپرده ها در سیستم بانکی گزارشاتی به امام امت تقدیم کردم.

آقای نوربخش افزود: حضرت امام فرمودند که مطمئنا ملت مسلمان ایران با توجه به اینکه بانک ها می روند تا در واقع معاملات خود را بر اساس موازین اسلامی اسلامی انجام دهند از این امر استقبال خواهند کرد و این چیزی است که در این مدت کوتاه شاهد آن بوده ایم.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: در این دیدار همچنین نمونه ای از اولین اسکناس 10 تومانی را که قرار است به زودی در ایران چاپ شود به نظر حضرت امام رساندم ایشان این اسکناس را که به تصویری از مرحوم سید حسن مدرس منقوش است مشاهده و در یادداشتی مرقوم فرمودند: سزاوار است که بر اولین اسکناس که در ایران به چاپ می رسد عکس اولین مجاهد در رژیم منحوس پهلوی چاپ شود و خداوند ایشان را رحمت کند.(1)

 

موسوی: اسلام می رود که تا دست ابرقدرتها را از سرزمین های اسلام قطع کند

جمعی از خانواده های شهدای کارگران شهر تهران با آقای میر حسین موسوی نخست وزیر کشورمان دیدار کردند.

آقای موسوی در این دیدار با یادآوری این مطلب که شهادت روحانی شهید شیخ راغب حرب در لبنان خطی روشن بین سازش کاران و مبارزه جویا اسلام می کشد به خون های ریخته شده در هفده شهریورها و جبهه های نور با ظلمت اشاره کرد و گفت: ما در حال حاضر اثرات این خون ها را در مراکش، تونس و شمال آفریقا و در تمام جهان می بینیم.

نخست وزیر افزود: ابرقدرت ها فکر می کردند فقط دستشان از ایران کوتاه شده است اما قدرت اسلام می رود که تا دست ابرقدرت ها را از سرزمین های اسلام قطع کند.(2)

 

انهدام 4 تیپ کوهستانی عراق

قرارگاه خاتم النبیاء مرکز عملیات مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد در پی استقرار  نیروهای ظفرمند اسلام بر  ارتفاعات استراتژیک منطقه و تسلط کامل بر چندین منطقه و جاده ارتباطی و تدارکاتی نیروهای دشمن  طی 2 روز گذشته دست به 6 پاتک زدند که تمامی پاتک ها شکست خورد. در این عملیات پیروزمندانه نیروهای اسلام موفق شدند ضمن انهدام کامل تیپ 4 پیاده کوهستانی عراق و منهدم ساختن بیش از 50 درصد از تیپ 50 زرهی لشکر 12 ارتش بعثی بر مواضع جدیدی در داخل خاک عراق مسلط شوند همچنین در این عملیات بیش از 1500 تن از قوای دشمن بعثی کشته یا زخمی شدند. بر اساس این گزارش از ابتدای عملیات وافجر 5 تا کنون آمار تلفات دشمن از مرز 3600 تن گذشت همچنین تا کنون بیش از 20 دستگاه تانک دشمن و تعداد زیادی خود رو نیز منهدم شده است.(3)

 

تهاجم گسترده هوایی اسرائیل به بیروت

همزمان با آغاز عقب نشینی نظامی آمریکا از لبنان و شکست طرح 8 ماده ای عربستان 8 فروند بمب افکن اسرائیلی در یک تهاجم گسترده به بیروت 6 بار مناطق  مختلف این شهر را بمباران کردند. بر اساس گزارش منابع نظامی سوریه آمار تلفات این جنایت خیلی بالاست. اکثر مناطق بمباران شده نیز در جنوب و شرق بیروت همگی مناطق غیر نظامی بوده و افراد عادی هدف این حملات بودند. از سوی دیگر بر اساس گزارش یونایتدپرس بقایای بمب های فسفری در مناطق بمباران شده در بیروت پیدا شده است بمب های فسفری از نوع بمب ها شیمیایی بوده و سبب آتش سوزی و سوختگی های شدید می شود. ظرف 10 روز گذشته این دومین بار است که رژیم صهیونیستی لبنان را بمباران می کند. همزمان با این بمباران انقلابیون مسلمان و فالانژها نیز مواضع یکدیگر را در بیروت با موشک و توپخانه زیر آتش گرفتند.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 1 اسفند 62، ص 3
2. اطلاعات، 1 اسفند، ص 3
3. جمهوری اسلامی، 1 اسفند 62، ص 2
4. کیهان، 1 اسفند 62، ص 20

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول