اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

آشنایی با رشته‌های شاخه کاردانش/۹

معرفی رشته «هتلداری»/ این هنرجویان سرپرست رستوران، تالار و هتل می‌شوند

فارغ‌التحصیلان رشته «هتلداری» می‌توانند به عنوان اتاقدار هتل‌ها، متصدی البسه در هتل‌ها، سرپرست فروش بلیط، میزآرای هتل، سر میزبان رستوران، سرپرست رستوران در هتل‌ها، مهمانپذیرها، رستوران‌ها و تالارها مشغول به کار شوند.

معرفی رشته «هتلداری»/ این هنرجویان سرپرست رستوران، تالار و هتل می‌شوند

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس،‌ رشته «هتلداری» در زمینه خدمات از گروه خدمات قرار دارد.

*معرفی رشته

هنرجویان رشته هتلداری با مشخصات انواع مؤسسات پذیرایی، اصول و معیارهای انتخاب، شناخت و خرید وسایل و تجهیزات لازم برای مؤسسات پذیرایی، تقسیم کار در این‌گونه مؤسسه‌ها، رزرواسیون، منوشناسی و منونویسی، شناخت مواد غذایی و انرژی غذایی آنها، چگونگی نگهداری مواد غذایی، تهیه انواع غذاها، پیش‌غذاها و شیرینی‌ها، بهداشت مواد غذایی، بهداشت کار و ایمنی در محیط آشپزخانه مؤسسات پذیرایی و در کل هر آنچه برای اداره و مدیریت صحیح و مناسب یک هتل، متل، رستوران و موارد مشابه ضروری است، آشنا می‌شوند.

*سطح آموزشی مهارت‌ها

هنرجویان در این رشته مهارت‌هایی از جمله ارائه اطلاعات در ارتباط با تاریخ باستانی و جغرافیایی جهانگردی در ایران، توانایی توضیح جاذبه‌های فرهنگی، ارائه اطلاعات مربوط به آداب و رسوم و ویژگی‌ها و روحیات ملل مختلف، توانایی و رهبری اعضای تور، انجام کمک‌های اولیه استفاده از کامپیوتر، آگاهی از مقررات و ضوابط فروش بلیط‌های پرواز داخلی، توانایی ایجاد و هماهنگی با اطلاعات پرواز و ارائه اطلاعات جامع از مراکز اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، آموزشی و فرهنگی معاصر ایران را کسب می‌کنند.

*آینده تحصیلی و شغلی

فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند به عنوان اتاقدار هتل‌ها، متصدی البسه در هتل‌ها، سرپرست فروش بلیط، میزآرای هتل، سر میزبان رستوران، سرپرست رستوران در هتل‌ها، مهمانپذیرها، رستوران‌ها و تالارها مشغول به کار شوند یا در برگزاری سمینارها و همایش‌ها فعالیت و مشارکت داشته باشند.

* ساعت آموزش

رشته «هتلداری» دارای ۱۰۵ ساعت آموزش است که شامل ۴۲ ساعت دروس عمومی، ۲ ساعت شایستگی‌های پایه، ۴۶ ساعت شایستگی‌های فنی، ۶ ساعت شایستگی‌های کارگاهی و ۹ ساعت شایستگی‌های غیرفنی است.

استاندارد مهارت و درس این رشته شامل «کاربر رایانه متشکل از ۳ واحد نظری و ۵ واحد عملی»، «ریاضی ۱ متشکل از ۲ واحد نظری»، «اتاقدار هتل متشکل از ۲ واحد نظری و ۴ واحد عملی»، «متصدی البسه در هتل متشکل از ۲ واحد نظری و یک واحد عملی»، «کارمند پذیره متشکل از ۶ واحد نظری و ۴ واحد عملی»، «متصدی طبقات در هتل متشکل از ۲ واحد نظری و ۴ واحد عملی»، «میزآرای هتل متشکل از یک واحد نظری و ۲ واحد عملی»، «برنامه‌ریز جشن‌های تشریفاتی متشکل از یک واحد نظری و ۲ واحد عملی» و «کارورزی متشکل از ۴ واحد عملی» است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول