اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

انفجار هواپیمای ربوده شده فرانسوی در فرودگاه مهرآباد

بحران هواپیماربایی سرانجام با انفجار کابین هواپیما در فرودگاه مهرآباد، آزادی مسافرین و تسلیم هواپیماربایان به مقامات جمهوری اسلامی ایران پایان یافت.

انفجار هواپیمای ربوده شده فرانسوی در فرودگاه مهرآباد

رخدادهای 13 مرداد 63

چکیده:

  • هواپیما ربایان بویئنگ 737 فرانسوی را پس از آزادی مسافرین در فرودگاه مهرآباد منفجر کردند.

 

  • آیت الله خامنه ای: دشمنان درصددند به اصل تحزب و تشکل در نظام جمهوری اسلامی ضربه بزنند.

 

  • هاشمی: همه وزارتخانه ها باید برای حل مساله تورم تشریک مساعی کنند.

 

  •  6 تن از کارکنان و مدیران شهرداری تهران به جرم رشوه خواری دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

 

انفجار هواپیمای ربوده شده فرانسوی در فرودگاه مهرآباد

بحران هواپیماربایی سرانجام با انفجار کابین هواپیما در فرودگاه مهرآباد، آزادی مسافرین و تسلیم هواپیماربایان به مقامات جمهوری اسلامی ایران پایان یافت.

هواپیماربایان با بمب گذاری در هواپیما تهدید کرده بودند به اندازه کافی مواد منفجره و کوکتل مولوتوف در اختیار دارند و اگر فورا 5 نفر اعلام شده را که در پاریس زندانی هستند آزاد نشوند هواپیما را با مسافرین به آتش خواهند کشید. اما هواپیماربایان با تخلیه مسافرین از هواپیما اقدام به انفجار کابین خلبان نمودند و علی رغم اعلام برای انفجار بعدی دیگر انفجاری صورت نگرفت و با تسلیم هواپیماربایان که عضو سازمان اسلامی آزادی قدس بودند هواپیماربایی عملا خاتمه یافت. هواپیماربایان همزمان با تسلیم خود به مقامات جمهوری اسلامی ایران بیانیه ای را نیز منتشر کردند در بخشی از بیانیه آنها آمده است: ما رسما اعلام می کنیم که رسالت های تجاوزگرانه رژیم فرانسه را در سراسر جهان محکوم نموده و اقدامات همه جانبه خود را علیه منافع این دولت توسعه طلب در تمام عالم ادامه خواهیم داد.

 کاردار سفارت فرانسه در تهران در گفت و گویی پس از آزادی سرنشینان هواپیما اعلام کرد: شرایط در فرودگاه مهرآباد بسیار بحرانی بود ولی مقامات جمهوری اسلامی به خوبی ماجرا را بدون خونریزی خاتمه دادند. گروگان های آزاد شده هواپیمای ربوده شده بوسیله یک پرواز ویژه راهی پاریس شدند که بر اساس گزارش ها در فرودگاه پاریس مورد استقبال لوران فابیوس نخست وزیر فرانسه قرار گرفتند.(1)

 

آیت الله خامنه ای: مساله حزب یکی از مسائل جدی کشور ماست

اعضا و هواداران حزب جمهوری اسلامی استان زنجان با آیت الله خامنه ای دبیر کل حزب جمهوری اسلامی دیدار کردند.

آیت الله خامنه ای در این دیدار گفت: مساله حزب یکی از مسائل جدی کشور ماست برای دشمنان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی هم مساله حزب یک مساله جدی است و آنها در صدد هستند که هر طور که می توانند به اصل تحزب و تشکل در نظام جمهوری اسلامی ضربه وارد کنند.

رئیس جمهور افزود: همه کسانی که علیه حزب جمهوری اسلامی تبلیغ می کنند آدم های بدی نیستند و غرضی در کار ندارند اما فریب خورده اند و درک لازم را از موقعیت کنونی کشور ندارند. امروز مخالفت با حزب جمهوری اسلامی مخالفت با تحزب است امروز کسی که با حزب جمهوری اسلامی مخالفت می کند با اصل تشکل مخالفت می کند و این خطر بزرگی محسوب می شود و ما وظیفه خود می دانیم که در برابر این دسیسه ها مقاومت کنیم.(2)

 

دیدار معاونین پارلمانی وازرتخانه ها با هاشمی

معاونین پارلمانی وزارتخانه ها در مجلس شورای اسلامی با آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار  کردند.

آقای هاشمی در این دیدار گفت: امام امت از ما خواسته اند که تلاش کنیم مسائل و مشکلات جامعه حل شود. از جمله این مشکلات مساله مسکن، تورم و اراضی کشاورزی است برای حل این مسائل مجلس باید اطلاعات تخصصی قوی وزارتخانه ها و اطلاعات آماری آنها استفاده کند.

رئیس مجلس افزود: قدرت مجلس برای دریافت این اطلاعات بسیار قوی است باید کمیسیون های مجلس با همکاری وزارتخانه ها و معاونین وزرا یک ترکیب قوی بوجود بیاورند تا بتوانیم با یاری هم به مسائل ریشه ای که امام از ما خواستند بپردازیم.(3)

 

دستگیری 6 مدیر شهرداری تهران

مهندس محمد نبی حبیبی شهردار تهران صبح امروز طی گفت و گویی اعلام کرد: در پیگیری عملیات مبارزه با رشوه خواری و ارتشا در شهرداری مرکز 6 تن از کارکنان و مدیران مناطق مختلف شهرداری تهران به جرم اخذ وجوه غیر قانونی از ارباب رجوع شناسایی و پس از انفصال از خدمت به مراجع قانونی سپرده شدند تا تحت پیگرد قانونی قرار بگیرند.

شهردار تهران افزود: این اقدامات با شدت هر چه بیشتر ادامه خواهد یافت و با توجه به اینکه شهرداری تهران اینگونه اعمال را ضد انقلاب تلقی می کند لذا از مقامات قضایی کشور درخواست می کند تا با این عناصر به عنوان عناصر ضد انقلاب رفتار شود.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 13 مرداد 63، ص 3
2. جمهوری اسلامی، 13 مرداد 63، ص 5
3. کیهان، 13 مرداد 63، ص 2
4. اطلاعات، 13 مرداد 63، ص 2

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول