اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

تاکید بر ادامه کار دادگاه های انقلاب

آیت الله یوسف صانعی دادستان کل کشور درباره نقش دادگاه های گفت: دادگاه های انقلاب تا ضد انقلاب هست وجود دارد و از بین رفتنی نیست.

تاکید بر ادامه کار دادگاه های انقلاب

رخدادهای 15 مرداد 63

چکیده:

  • مجلس با اکثریت قاطع به نخست وزیر رای اعتماد داد.

 

  • هاشمی: اظهاراتی که بعضی از آقایان مخالفین  فرمودند کل انقلاب را زیر سئوال می برد.

 

  • دادستان کل کشور: برای بازگرداندن بیت المال و جلوگیری از ظلم و ستم باید اصل 49 هرچه زودتر اجرا شود.

 

  • مادامی که ضدانقلاب هست دادگاه های انقلاب نیز پابرجا خواهد بود.

 

  •  شیمون پرز نخست وزیر رژیم صهیونیستی شد.

 

رای اعتماد مجلس به نخست وزیر

مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح و بعد از ظهر دیروز بررسی رای اعتماد آقای میرحسین موسوی نخست وزیر جمهوری اسلامی ایران را به پایان رساند و با  136 رای موافق 21 رای مخالف و  25 رای ممتنع به نخست وزیر رای اعتماد داد.

در این جلسه آقای موسوی به مدت 2 ساعت به تشریح عملکرد دولت پرداخت و مخالفین و موافقین نیز به تفصیل در دفاع یا انتقاد از برنامه های دولت سخن گفتند. بر اساس آراء به دست آمده در جلسه دیروز موافقین دولت در مجلس 80 درصد را تشکیل می دهند که نسبت به آراء مربوط به رای اعتماد در دوره قبل موافقین دولت 24 درصد افزایش یافته اند.(1)

 

دفاع هاشمی از عملکرد دولت

آقای هاشمی رفسنجانی در نشست دیروز در دفاع از دولت و در مخالفت با اظهارات برخی از مخالفین گفت: مسائلی که در مورد کمبودها گفته شد طبیعی است که بنده هم که یکی از موارد مراجعه مردم در شکایات هستم می دانم کمبود در مملکت خیلی زیاد است. در مسکن، در توزیع، در تورم، در بعضی از تولیدات این چیزهائی که اشاره شد من یقین دارم آقای مهندس موسوی در اصلش حرفی ندارند اما اینکه آدم این جوری صحبت بکند این نهایت بی انصافی است و ندیده گرفتن اعجاز یک انقلاب است.

رئیس مجلس افزود: اظهاراتی که بعضی از آقایان مخالفین فرمودند کل انقلاب را زیر سئوال می برد با مجموع اطلاعاتی که دارم فکر می کنم جمهوری اسلامی با تأیید الهی، با ارشادات امام و با چیزهای دیگری که در فداکاری های مردم خوابیده و زحمت هائی که مسئولان کشیده اند در موفقیت ها اعجاز کرده و کارهائی که در این انقلاب شده و موفقیت هائی که به دست آمده است. در هیچ انقلابی با مقایسه با مشکلاتی که در انقلاب ما بوده سابقه ندارد. بعضی از آقایان که صاحب ادعا هستند یک وقتی یک مدرسه به دستشان داده بودند چند روز بعد از مشکلاتی که آنجا بود استعفا دادند.(2)

 

تاکید آیت الله صانعی بر ادامه کار دادگاه های انقلاب

آیت الله یوسف صانعی دادستان کل کشور که برای بررسی مسائل قضایی به قزوین سفر کرده است در گفت و گویی تاکید کرد: برای جلوگیری از چپاول گری ها و  ظلم و ستم به محرومین جامعه و بازگرداندن اموال بیت المال و نیز تقویت دادگاه های انقلاب باید قوانین مربوط به اصل 49 قانون اساسی هرچه سریعتر تصویب شود.

آیت الله صانعی درباره نقش دادگاه های انقلاب نیز گفت: دادگاه های انقلاب تا ضد انقلاب هست وجود دارد و از بین رفتنی نیست یعنی تا وقتی آمریکا و شرق و غرب با ما در حال جنگ و مبارزه است و عواملشان را می فرستد به اینجا و وابستگان به رژیم سابق وجود دارند دادسراها و دادگاه های انقلاب هست.

دادستان کل کشور افزود: اساسا در هر حکومتی یک محکمه اختصاصی وجود دارد که این که این محکمه به یک سری از مجرمین که دادگاه و دادسرای عمومی نمی توانند رسیدگی کنند برسد.(3)

 

شیمون پرز نخست وزیر رژیم صهیونیستی شد

جیم هرزوک رئیس جمهور رژیم صهیونیستی دیروز شیمون پرز رئیس حزب کارگر این رژیم را مامور تشکیل کابینه جدید کرد. پرز 60 ساله 21 روز وقت دارد تا یک دولت ائتلافی با اکثریت پارلمانی تشکیل دهد. پرز قول داده است که اوضاع اقتصادی را بهبود بخشیده و نیروهای این رژیم را از لبنان خارج کند. وی گفت: دولت کارگری وظیفه دارد موافقت نامه کمپ دیوید را اجرا و برای تجدید روند صلح تلاش کند. گفتنی است حزب کارگر توانست در انتخابات ماه گذشته در سرزمین های اشغالی 44 کرسی را در پارلمان  این رژیم به دست آورد حزب لیکود که اسحاق شامیر نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی رئیس آن است تنها توانست 41 کرسی در انتخابات به دست آورد.(4)

منابع:

اطلاعات، 15 مرداد 63، ص 17،18،19 و 20
اطلاعات 15 مرداد 63، ص 3
کیهان، 15 مرداد 63، ص 18
جمهوری اسلامی، 15 مرداد 63، ص 3

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول