اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فیصل مقداد: کسانی که حزب الله را متهم به تروریسم می‌‎کنند، خودشان فی نفسه تروریست هستند

معاون وزیر خارجه سوریه ضمن حمایت تمام قد از جنبش حزب الله لبنان، تأکید کرد که اتحادیه عرب، دیگر اتحادیه نیست و هر موضعی که در این شرایط با فشار اسرائیل اتخاذ شود، یک تصمیم نسنجیده است.

فیصل مقداد: کسانی که حزب الله را متهم به تروریسم می‌‎کنند، خودشان فی نفسه تروریست هستند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه تأکید کرد که مسئله شیمیایی در سوریه، یک پرونده ساختگی و تقلبی است و مراکز جاسوسی غرب آن را طراحی کرده و ساخته اند.

مقداد در گفتگو با شبکه خبری المنار تصریح کرد که هدف غربیها از مطرح کردن این پرونده جعلی، اعمال هر چه بیشتر فشار علیه سوریه است.

وی با بیان این مطلب افزود: سوریه یکی از طرفهای معاهده منع گسترش تسلیحات شیمیایی است و به همه تعهدات خود عمل کرده است.

این مسئول سوری ادامه داد: «سوریه ایمان دارد که استفاده از سلاح کشتار جمعی، یک مسئله غیر اخلاقی و غیر قابل قبول است... سوریه نمیتواند علیه ملت خود از سلاح استفاده کند و اصلا سوریه هیچ سلاح شیمیایی در اختیار ندارد».
مقداد ضمن تقدیر از وتوی روسیه، گفت: «ما از موضع مسئولانه فدراسیون روسیه پیرامون استفاده از وتو قدردانی میکنیم».
وی بر این باور است که اسرائیل در پس پرونده هسته ای جعلی علیه سوریه قرار دارد و میگوید که این رژیم به همراه کشورهای غربی به تروریستها میگویند که «پیشروی کنید. ما در فشار آوردن به سوریه و تضعیف توانمندیهای نظامی و سیاسی آن با شماییم».

معاون وزیر خارجه سوریه در خصوص موضع اتحادیه عرب علیه جنبش حزب الله لبنان نیز گفت: «دیگر باید بگوییم این اتحادیه، اتحادیه نیست و عربی هم نیست. هر موضعی که در این شرایط با فشار اسرائیل اتخاذ شود، یک تصمیم نسنجیده است».

از نظر مقداد، اتحادیه عرب امروز کشورهای عضو خود را از پای در می آورد و تصمیمهایی که علیه حزب الله اتخاذ شده را محکوم کرد.

وی تأکید کرد که «هر کس حزب الله را به تروریسم متهم میکند، خود فی نفسه تروریست است... ما باور داریم که اتحادیه عرب ساقط شده است و وجودش هیچ توجیهی ندارد».

مقداد درپایان تصریح کرد که برقراری رابطه با اسرائیل از سوی عربستان سعودی، نیازمند توضح نیست، فقط باید گفت که عربستان و اسرائیل نقش تخریبگرانه دارند.
انتهای پیام/م

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول