اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

درخواست ایران از دبیر کل برای سفر مجدد به تهران

یونایتدپرس گزارش داد ایران از دبیر کل سازمان ملل که به تازگی از یک سفر ناموفق جهت تخفیف شدت جنگ چهار و نیم ساله عراق و ایران بازگشته است دعوت کرد بار دیگر به این کشور سفر کند.

درخواست ایران از دبیر کل برای سفر مجدد به تهران

رخدادهای 22 فروردین 64

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای اجرای پروژه انتقال نفت به سواحل دریای عمان را مورد تاکید قرار داد.

 

  • هاشمی: صبر و تحمل ما در برابر شرارت های رژیم عراق بی انتها نخواهد بود.

 

  • رژیم عراق برای سومین بار منطقه عملیاتی بدر را مورد بمباران شیمیایی قرار داد.

 

  • ایران از دبیرکل سازمان ملل خواست برای بررسی کاربرد سلاح های شیمیایی بار دیگر به تهران سفر کند.

 

اختصاص 108 میلیارد ریال برای تقویت بنیه دفاعی کشور

هیئت دولت دیروز به ریاست آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان تشکیل جلسه داد. در این جلسه رویدادهای جاری کشور و منطقه بررسی شد. در نشست دیروز هیئت دولت مبلغ 108 میلیارد ریال به منظور تقویت بنیه دفاعی و عملیات فوق العاده نظامی در اختیار وزارت خانه های دفاع و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت.

در این جلسه آیت الله خامنه ای رئیس جمهور بر ضرورت آغاز مطالعه و اجرای پروژه انتقال نفت به سواحل دریای عمان که در سال 61 به تصویب هیئت دولت رسیده بود را مورد تاکید قرار داد. آقای موسوی نخست وزیر نیز با اشاره به نظر شورای عالی دفاع بر ضرورت رسیدگی به پروژه خط لوله نفت توسط کمیسیون فنی هیئت وزیران و پیگیری آن بوسیله وزارت نفت تاکید کرد.(1)

 

بازدید هاشمی از موسسه سرم سازی رازی

آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیروز از موسسه واکسن و سرم سازی رازی کرج به مدت چهار ساعت بازدید کرد. نماینده امام در شورای عالی دفاع پس از این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: کارهای غیر انسانی که در حاشیه جنگ هدف عراقی ها بوده تا یک مرحله ای جای صبر و تحمل دارد.

آقای هاشمی افزود: ما مایل نیستیم و برای خودمان تلخ است که اقدامی در این زمینه بکنیم. جمهوری اسلامی ایران مایل است با اتمام حجت تهدیدات و شرارت های رژیم عراق را خنثی کند. اما اگر آنها به شرارتشان ادامه دهند طبعا به نقطه ای می رسیم که نشان دهیم که چه قدرتی داریم. صبر و تحملمان بی انتها نیست. گفتنی است رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان این بازدید بر ضرورت توسعه تجهیزات و گسترش امکانات این موسسه تاکید کرد.(2)

 

حمله شیمیایی مجدد عراق به منطقه عملیاتی بدر

خبرگزاری جمهوری اسلامی از اهواز گزارش داد رژیم بعثی صهیونیستی عراق در ادامه عمل وحشیانه خود در بمباران شیمیایی منطقه عملیاتی بدر این منطقه را بار دیگر مورد حمله شیمیایی قرار داد و با پرتاب چند راکت و تعدادی گلوله توپ آلوده به مواد شیمیایی عده دیگری از رزمندگان اسلام مستقر در این منطقه را مجروح کرد.

مجروحین این حمله وحشیانه بلافاصله به مراکز درمانی انتقال یافته و تحت مداوا قرار گرفتند. بر پایه این گزارش تاکنون تعداد زیادی از مجروحین پس از کسب بهبودی از مراکز درمانی مرخص و برای مقابله با قوای رو به زوال صدام عفلقی به جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافته اند. یکی از فرماندهان نظامی مستقر در منطقه عملیاتی بدر نیز در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی تاکید کرد: ملت قهرمان ایران مطمئن باشند که ما انتقام خون شهدای بمباران ها و موشک های صدامیان کافر را از آنها خواهیم گرفت. صدام گفته است با این حملات می خواهد جنگ را یکسره کند و به خیال واهی خود ما را مجبور به یک صلح تحمیلی کند اما همانطور که امام امت فرمودند جنگ ما جنگ عقیده است و جهاد در راه عقیده شکست ندارد.(3)

 

درخواست ایران از دبیر کل برای سفر مجدد به تهران

یونایتدپرس گزارش داد ایران از دبیر کل سازمان ملل که به تازگی از یک سفر ناموفق جهت تخفیف شدت جنگ چهار و نیم ساله عراق و ایران بازگشته است دعوت کرد بار دیگر به این کشور سفر کند. رجایی خراسانی نماینده ایران در سازمان ملل به پرز دکویار اطلاع داده است عراق بار دیگر در جبهه های جنگ از گازهای اعصاب و خردل استفاده کرده است. ایران از دبیر کل دعوت کرده است برای مشاهده قربانیان سلاح های شیمیایی و مذاکره در مورد این موضوع به ایران برود. در نامه نماینده ایران در سازمان ملل همچنین آمده است: ما خواستار اعزام فوری یک گروه کارشناسی از سوی سازمان ملل برای بررسی آثار و شواهد آخرین مورد استفاده رژیم عراق از سلاح های شیمیایی هستیم. در همین حال سخنگوی سازمان ملل نیز گفت خاویر پرز دکوئیار سرگرم تهیه گزارشی از گفت و گوهای خود با مقامات ایران و عراق برای ارائه به شورای امنیت است. سخنگوی سازمان ملل از اظهار نظر درباره دعوت اخیر ایران خودداری کرد.(4)

منابع:

1. جمهوری اسلامی، 22 فروردین 64، ص 12
2. اطلاعات، 22 فروردین 64، ص 3
3. جمهوری اسلامی، 22 فروردین 64، ص 2
4. کیهان، 22 فروردین 64، ص 2

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول