اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

عقب نشینی رژیم صهیونیستی از نبطیه

ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی پس از هزار و یک روز اشغالگری از شهر نبطیه و روستاهای مسلمان نشین آن عقب‌نشینی کرد.

عقب نشینی رژیم صهیونیستی از نبطیه

رخدادهای 24 فروردین  64

چکیده:

  • هاشمی: موشک های دقیق تری ساخته ایم و ممکن است تا چند روز دیگر از آن استفاده کنیم.

 

  • 128 میلیون تومان اعتبار برای بازسازی خسارات وارده در اثر تجاوزات هوایی عراق اختصاص یافت.

 

  • کمیته صلح سازمان کنفرانس اسلامی برای بررسی تحولات جنگ تشکیل جلسه می دهد.

 

  • پس از هزار روز اشغال، صهیونیست ها از شهر نبطیه و روستاهای آن عقب نشینی کردند.

 

هاشمی: پیشرفت های نظامی ما دنیا را شگفت زده خواهد کرد

مهندس نیلی وزیر معادن و فلزات به اتفاق معاونین و مدیران صنایع فولاد به آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.

نماینده امام در شورای عالی دفاع در این دیدار گفت: پیش از شما من با گروه ساخت موشک صنایع موشکی وزارت دفاع صحبت می کردم طرح های اساسی بسیاری مثل تولید زیر دریایی ها و کشتی ها جنگی و طرح هایی برای توسعه کارهای فنی و آموزشی ارائه می کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: موشک جدیدی که اختراع کرده اند و در چند روز آینده ممکن است از آن استفاده کنیم با موشک های قبلی که می زدیم خیلی فرق می کند در این موشک ابتکارات جالب به کار برده شده است و بسیار خوب و دقیق عبور می کند و تنها با فشار یک دکمه عمل می کند. طرح های دیگری نیز در زمینه کارهای نظامی وجود دارد که هزینه های مربوطه را کاهش می دهد.

گفتنی است آقای هاشمی در دیدار با مدیر عامل سازمان صنایع نظامی و گره تحقیق و ساخت موشک نیز از کار بزرگ گروه تحقیق و ساخت موشک که باعث تحول عظیمی در صنایع نظامی ایران شد تقدیر و تشکر کرد. اقای هاشمی در جریان این دیدار نیز گفت: در دیگر زمینه های نظامی هم پیشرفت های چشمگیری داشته ایم که پخش اخبار آن در دنیا باعث شگفتی خواهد شد.

آقای هاشمی گفت: اگر روزی احتیاج شد که ما از سلاح ها و تجهیزات پیشرفته ساخت کشورمان استفاده کنیم به دنبال آن اعلام خواهیم کرد که چه داریم و امیدواریم آن روز نرسد که ما مجبور شویم از این سلاح ها استفاده کنیم.(1)

 

تشکیل جلسه شورای عالی بازسازی با حضور نخست وزیر

شورای عالی بازسازی و نوسازی مناطق جنگ زده به ریاست مهندس موسوی نخست وزیر تشکیل جلسه داد.

در این جلسه ابتدا گزارشی از پیشرفت های کار بازسازی و نوسازی شبکه راه های مناطق جنگ زده و بازسازی شهرستان ها به شورا ارائه گردید. آنگاه طرح احیاء اراضی زراعی هویزه که با همکاری آستان قدس رضوی و وزارت کشاورزی اجرا خواهد شد مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

همچنین در جلسه شورای عالی بازسازی و نوسازی مناطق جنگ زده مقرر شد برای بازسازی خسارات وارده در اثر تجاوزات اخیر رژیم بعث عراق به شهرهای استان های خوزستان، باختران، لرستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، همدان و تهران مبلغ 128 میلیون تومان اعتبار اختصاص یابد. (2)

 

ادامه تلاش ها برای متوقف کردن جنگ ایران و عراق

کمیته صلح سازمان کنفرانس اسلامی در روزهای اول و دوم ماه می در جده تشکیل جلسه می دهد تا تلاش های خود را برای متوقف کردن جنگ ایران و عراق تقویت کند.

شرف الدین پیرزاده دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی دیروز پس از ملاقات با خاویر پر دکوئیار دبیر کل سازمان ملل این مطلب را به خبرنگاران گفت.

وی در این باره گفت: کمیته صلح سازمان کنفرانس اسلامی که در سال 1981 تشکیل شده است اول و دوم ماه می (ماه آینده مسیحی) تشکیل جلسه خواهد داد. وی اظهار امیدواری کرد که سران کشورهای عضو کمیته صلح در این جلسه شرکت کنند.(3)

 

عقب نشینی اسرائیل از نبطه و روستاهای اطراف

ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی پس از هزار و یک روز اشغالگری از شهر نبطه و روستاهای مسلمان نشین آن عقب نشینی کرد. بر اساس گزارش اسوشیتدپرس از نبطه عقب نشینی نیروهای صهیونیست دقیقا 2 ساعت به طول انجامید. این اقدام رژیم اشغالگر قدس ظاهرا قسمت عمده ای از مرحله دوم طرح عقب نشینی کامل سه مرحله ای صهیونیست ها از جنوب لبنان است. رادیو رژیم اشغالگر قدس گفت نیروهای اسرائیلی در حال حاضر در طول رودخانه لیتانی در جنوب غربی لبنان مستقر شده اند. بر اساس این گزارش اهالی شهر نبطه و 31 روستای منطقه پس از عقب نشینی نظامیان صهیونیست با حضور در خیابان ها و با سردادن شعر الله اکبر و مرگ بر اسرائیل خشنودی خود را از خروج نظامیان صهیونیست ابراز داشتند.(4)

منابع:

1. کیهان، 24  فروردین 64، ص 2
2. اطلاعات، 24  فروردین 64، ص 4
3. کیهان، 24  فروردین 64، ص 1
4. جمهوری اسلامی، 24  فروردین 64، ص 3

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول