اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

آزادی 31 زندانی عرب از سوی رژیم اسرائیل

ماجرای یازده روزه هواپیمای ربوده شده آمریکایی در بیروت به موازات آزادی 31 تن از زندانیان عرب توسط رژیم صهیونیستی و واکنش امل وارد مرحله تازه ای شد.

آزادی 31 زندانی عرب از سوی رژیم اسرائیل

رخدادهای 3 تیر 64

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: فاصله بین شهر روستا باید با برنامه ریزی به گونه ای معقول درآید.

 

  • نخستین دور مذاکرات رئیس مجلس شورای اسلامی و حافظ اسد برگزار شد.

 

  • دادستان عمومی تهران از انتشار روزنامه صبح آزادگان جلوگیری کرد.

 

  • ناطق نوری: انجمن های اسلامی باید مجری ارزش های اسلامی باشند.

 

  • ربایندگان هواپیمای آمریکایی در مقابل آزادی 31 زندانی عرب از اسارت صهیونیست ها واکنش نشان دادند.

 

آغاز به کار کنفرانس جایگاه روستا در توسعه کشور با پیام رئیس جمهور

کنفرانس جایگاه روستا در توسعه کشور صبح امروز با پیام رئیس جمهور و با سخنان مهندس میرحسین موسوی نخست وزیر افتتاح شد.

در بخشی از پیام رئیس جمهور به این کنفرانس آمده است: در حال حاضر عدم مساوات بین شهر و روستا به صورت یک ظلم پذیرفته شده اجتماعی درآمده است و برای جمهوری اسلامی ایران که منادی قسط و عدل است به هیچ وجه قابل تحمل نیست. با برنامه ریزی در مورد روستا باید فاصله شهر و روستا را بگونه ای معقول درآورد.

آیت الله خامنه ای در این پیام تاکید کرده است: از آن رو که محرومیت روستائیان کشور جنبه های گوناگون دارد لذا لازم است در برنامه ریزی ها رفع محرومیت در کلیه جنبه های مادی و معنوی مد نظر قرار گیرد. طرح های ساده ترویج کشاورزی یا فراهم آوردن تسهیلات زندگی در روستاها به تنهائی نمی تواند برای دگرگونی همه جانبه روستا کافی باشد.(1)

 

ورود هاشمی به دمشق

 آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیروز پس از دیدار و گفت و گو با مقامات لیبیایی و امضای بیانیه ای مشترک به دنبال دعوت حافظ اسد برای ملاقات و مذاکره با مقامات سوری طرابلس را ترک و وارد دمشق شد. آقای هاشمی در فرودگاه دمشق تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران برای نقش سوریه در مقابله با اسرائیل اهمیت زیادی قائل است.

وی شب گذشته با حافظ اسد رئیس جمهور سوریه اولین دور مذاکرات خود را برگزار کرد. در این مذاکرات دو طرف پیرامون روابط فی ما بین، تحولات منطقه، اوضاع لبنان و جنگ تحمیلی به بحث و تبادل نظر پرداختند. آقای هاشمی در این دیدار نقطه نظرات جمهوری اسلامی ایران برای اتخاذ تمهیدات لازم جهت مقابله با دشمنان مشترک من جمله رژیم صهیونیستی را تشریح کرد و همچنین اراده استوار ملت قهرمان ایران برای ادامه جنگ تا کسب پیروزی نهائی را برای رئیس جمهور سوریه بازگو کرد. پس از این مذاکرات دو طرف به مدت یک ساعت پشت درهای بسته به مذاکره پرداختند(2)

 

توقیف روزنامه صبح آزادگان

روزنامه یومیه صبح آزادگان به دستور بازپرس شعبه 18 دادسرای عمومی تهران از امروز منتشر نمی شود. بازپرس شعبه 18 دادسرای عمومی تهران با اطلاع و استحضار دادستان عمومی این دستور را صادر کرده و دلیل جلوگیری از انتشار این روزنامه صبح را نداشتن امتیاز انتشار اعلام کرده است.(3)

 

ناطق نوری: انجمن های اسلامی چشم و گوش نظامند

سمینار سراسری انجمن های اسلامی کارخانجات تحت پوشش سازمان صنایع ملی دیروز با سخنرانی حجت الاسلام ناطق نوری وزیر کشور آغاز به کار کرد.

وزیر کشور در این سمینار گفت: انجمن های اسلامی چشم و گوش نظامند که این چشم و گوش به عنوان حافظین ارزش های اسلامی باید در ابتدا خودشان عملا مجری آن ارزش ها باشند. و این مسئاله باید در کلیه اعمال و رفتار انجمن های اسلامی متبلور باشد.

آقای ناطق نوری افزود: انجمن های اسلامی الگوهائی از جمهوری اسلامی در دستگاه ها می باشند و بدین جهت باید قبل از این که دافعه داشته باشند دارای جاذبه باشند چرا که در اسلام تنها دافعه مطرح نیست همانگونه که قاطعیت به معنای خشونت نیست.(3)

 

آزادی 31 زندانی عرب از سوی رژیم اسرائیل

ماجرای یازده روزه هواپیمای ربوده شده آمریکایی در بیروت به موازات آزادی 31 تن از زندانیان عرب توسط رژیم صهیونیستی و واکنش امل وارد مرحله تازه ای شد.

اسرائیل دیروز اعلام کرد 31 تن از زندانیان عرب را به کمیته بین المللی صلیب سرخ در جنوب لبنان تحویل داده است اما ربایندگان هواپیما گفتند تا آزادی کلیه زندانیان در بند رژیم صهیونیستی هیچ یک از گروگان های آمریکایی آزاد نخواهند شد. صلیب سرخ تعداد زندانیان دربند اسرائیل را 764 نفر ذکر کرده است. ریگان دیروز تاکید کرد آزادی 31 زندانی توسط اسرائیل ارتباطی با 40 گروگان آمریکایی در بیروت ندارد و آمریکا هیچ گونه امتیازی به ربایندگان نخواهد داد. نبیه بری رئیس جنبش امل نیز دیروز برای نخستین بار تائید کرد شبه نظامیان امل فقط 31 گروگان آمریکایی را در اختیار دارند و 6 نفر نیز در اختیار ربایندگان می باشد و سه نفر باقیمانده (خدمه هواپیما) همچنان در داخل هواپیمای ربوده شده هستند.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 3 تیر 64، ص 4
2. کیهان، 3 تیر 64، ص 18
3. کیهان، 3 تیر 64، ص 2
4. جمهوری اسلامی، 3 تیر 64، ص 4
5. کیهان، 3 تیر 64، ص 20


انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول