اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

قدرت موشکی ایران در 33 سال پیش

هاشمی: تحقیقا ما متکی به یک نوع از موشک نخواهیم بود. ما از همین حالا اعلام می کنیم که به عنوان یک قدرت موشکی نه در سطح ابرقدرت ها بلکه در سطح کشورهای رده دوم یا سوم در منطقه حضور داریم.

قدرت موشکی ایران در 33 سال پیش

رخدادهای 26 خرداد 64

چکیده:

  • رزمندگان اسلام با انجام عملیات موفقیت آمیز قدس در 6 کیلومتری بزرگراه بصره–بغداد مستقر شدند.

 

  • 100 کیلومتر مربع از هورالهویزه با انجام عملیات قدس آزاد شد.

 

  • جولیوس نایرره از رئیس جمهور برای بازدید از تانزانیا دعوت کرد.

 

  • هاشمی در مصاحبه با تلویزیون ژاپن: اعلام می کنیم به عنوان یک قدرت موشکی در سطح کشورهای رده دوم یا سوم جهان حضور داریم.

 

  • هیئت رئیسه جدید مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

 

استقرار رزمندگان اسلام در 6 کیلومتری بزرگراه بصره-بغداد

خبرگزاری جمهوری اسلامی گزارش داد همزمان با خروش امت مسلمان ایران در روز جهانی قدس و در پاسخ به جنایات رژیم صدام علیه مناطق مسکونی رزمندگان اسلام شب گذشته در یک عملیات موفقیت آمیز با نام قدس در منطقه هورالهویزه ضمن به هلاکت رساندن صدها تن از قوای صدامی چندین پاسگاه و روستاهای عراقی را آزاد و دهها تن را اسیر کردند در این عملیات 100 کیلومتر مربع از اراضی منطقه به تصرف رزمندگان اسلام درآمد.

بر اساس اطلاعیه قرارگاه خاتم النبیاء رزمندگان کفرستیز سپاه توحید در این عملیات متهورانه پاسگاه های ابولیله، المیدان و روستاهای ابولیله، بلالیه و ابوذاکر و مناطق الحسان و الزاجیه در نزدیکی جاده بصره-بغداد را به کنترل خود درآوردند و در 6 کیلومتری این جاده مهم و استراتژیک مستقر شدند. بر اساس این اطلاعیه رزمندگان اسلام هم اکنون نیز با درهم شکستن آخرین مقاومت های دشمن از مواضع به دست آمده پدافند می کنند. بر اساس همین گزارش در این عملیات همچنین مقادیر قابل توجهی از تجهیزات و ادوات نظامی دشمن به آتش کشیده شد.(1)

 

دعوت از رئیس جمهور برای سفر به تانزانیا

جولیوس نایرره رئیس جمهور تانزانیا طی نامه ای رسما از آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان برای بازدید از تانزانیا دعوت کرد.

در بخشی از نامه رئیس جمهور تانزانیا خطاب به آیت الله خامنه ای آمده است: معتقدم که حضور شما در میان ما نشانه دیگری از وجود روابط دوستانه ای است که بین دو ملت وجود دارد به علاوه این بازدید به ملت و مردم ما این فرصت را خواهد داد تا احساسات گرم خود را برای مردم انقلابی ایران ابراز دارند.(2)

 

هاشمی: ایران الان تکنولوژی ساخت موشک را دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی ان اچ کی ژاپن به سئوالات خبرنگار این شبکه در زمینه های مختلف پاسخ گفت.

آقای هاشمی در پاسخ به سئوالی در مورد حملات موشکی ایران به بغداد گفت: آنچه مهم است این است که ایران الان تکنولوژی ساخت موشک را دارد و فرمول ساخت موشک و مخازن تحت فشار زیاد را که از عناصر مهم هستند و نیز سیستم هدایت و به دست آوردن آلیاژهای لازم برای پرواز موشک ها را نیز  توانستیم حل کنیم.

نماینده امام در شورای عالی دفاع افزود: خوشبختانه این موشک ها کاملا ایرانی هستند یعنی ما از طریق تعمیر موشک های پیشرفته ای که در اختیار داشتیم نتایج خوبی به دست آوردیم و در آینده نوع جدیدی از موشک را خواهید دید.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: تحقیقا ما متکی به یک نوع از موشک نخواهیم بود. ما از همین حالا اعلام می کنیم که به عنوان یک قدرت موشکی نه در سطح ابرقدرت ها بلکه در سطح کشورهای رده دوم یا سوم در منطقه حضور داریم البته لزومی ندارد دنیا از قدرت موشکی ما بترسد. اگر ما از موشک استفاده بکنیم فقط به عنوان قدرت دفاعی و بازدارندگی خواهد بود.(3)

 

انتخاب هیئت رئیسه جدید مجلس شورای اسلامی

مجلس شورای اسلامی صبح امروز به ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی تشکیل جلسه علنی داد.

در این جلسه انتخابات هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با ورقه برگزار شد و افراد زیر به عنوان رئیس مجلس، نواب رئیس، منشی و کارپرداز انتخاب شدند.

در این رای گیری آقای هاشمی رفسنجانی با 200 رای موافق و 4 رای ممتنع و 8 رای مخالف و 15 کارت سفید و بی اسم به عنوان رئیس مجلس انتخاب شد. محمد یزدی با 153 رای به عنوان نایب رئیس اول و مهدی کروبی با 143 رای به عنوان نایب رئیس دوم انتخاب شدند. همچنین سید جلیل سید زاده با 134 رای و اکبر پرهیزکار با 124 رای و سید رضا زواره ای با 112 رای به عنوان کارپرداز مجلس انتخاب شدند.(4)

منابع:

1. جمهوری اسلامی، 26 خرداد 64، ص 2
2. اطلاعات، 26 خرداد 64، ص 1
3. کیهان، 26 خرداد 64، ص 3
4. کیهان، 26 خرداد 64، ص 2 و 19


انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول