اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

کشمیری مطرح کرد

حل مشکلات کشور از طریق پژوهش در دستور کار وزارت علوم

قائم مقام معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم گفت: پژوهش‌های تقاضا محور و حل مشکلات کشور، رویکرد اصلی وزارت علوم است

حل مشکلات کشور از طریق پژوهش در دستور کار وزارت علوم

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، مهدی کشمیری قائم مقام معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم، در امور فناوری و سرپرست دفتر سیاست گذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری گفت: پژوهش‌های تقاضا محور و حلال مشکلات کشور، رویکرد اصلی وزارت علوم است که این، متفاوت با آنچه که امروز کشور آن را در حوزه آموزشی تجربه می‌کند، هست و باید به سمتی برویم که این پژوهش‌ها پاسخگوی نیازها باشد.
کشمیری در بازدید از پژوهشگاه مواد و انرژی با محمدتقی صالحی رئیس این پژوهشگاه، معاونان و روسای پژوهشکده‌ها دیدار و گفت‌وگو کرد.
وی با اشاره به اینکه سرمایه‌های گرانقدری در پژوهشگاه مواد و انرژی وجود دارد که می‌توانیم جهش‌های بسیار خوبی را در آن شاهد باشیم افزود: زیرساخت‌های این پژوهشگاه به جهت امکانات و تجهیزات و نیز فضا و کاربرد، بسیار خوب، آماده و مهیا است تا بهترین استفاده از آن شود و می‌بایست قدر آن را بدانیم.
سرپرست دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی امور فناوری تصریح کرد: در این راستا اگر عزم جمعی مجموعه همراه باشد تا به سمت تغییر رویکرد و ماموریت جدی برویم، نگاه اول به داخل خود مجموعه است و می‌توانیم به طور جدی‌تر از آن دفاع کرده و ارتباط برقرار کنیم.
کشمیری از ثروت‌آفرینی و ارزش‌آفرینی به عنوان معیار اصلی پژوهشگاه یاد کرد و خواستار اهتمام ویژه در این خصوص شد.
قائم مقام معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم ضمن آشنایی با زیر ساخت‌ها و عملکرد پژوهشی و هچنین آگاهی از برنامه‌های جاری پژوهشگاه، از آزمایشگاه‌ها، مرکز رشد، ساختمان سبز و نمایشگاه دائمی تجهیزات و دستاوردهای پژوهشی و فناوری این پژوهشگاه بازدید کرد.
در این بازدید همچنین گزارشی درخصوص فعالیت‌های پژوهشکده‌ها، نظام نوآوری و پژوهشی، شرکت‌های دانش بنیان، پروژه‌های کلان در دست اجرا، فعالیت‌های حوزه بین‌الملل، تجهیزات آزمایشگاهی، گسترش فعالیت‌های مرکز رشد و نیز اهداف و برنامه‌های شرکت پیشتازان مواد و انرژی نوین، توسط مسئولان پژوهشگاه مواد و انرژی ارائه شد.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول