اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

نیلی احمدآبادی:

ارتقای جایگاه بین‌المللی، کارآفرینی و اخلاق حرفه‌ای در رأس برنامه‌های دانشگاه تهران است

رئیس دانشگاه تهران گفت: این دانشگاه برنامه 5 ساله ای دارد که ارتقای جایگاه بین‌المللی، کارآفرینی و مسئولیت و اخلاق حرفه‌ای در رأس آن قرار دارد و این موارد از ارکان دانشگاه‌های توسعه‌یافته به‌شمار می‌آید.

ارتقای جایگاه بین‌المللی، کارآفرینی و اخلاق حرفه‌ای در رأس برنامه‌های دانشگاه تهران است

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دانشگاه تهران، آیین ورودی نودانشجویان سال 97 دانشگاه تهران با حضور هیئت رئیسه دانشگاه تهران و تقدیر از رتبه های برتر کنکور پذیرفته شده در دانشگاه تهران، امروز در استادیوم ورزشی دانشکده تربیت بدنی این دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که حدود 4 هزار دانشجوی تازه ورود حضور داشتند، هیئت رئیسه دانشگاه تهران با ادای احترام به 394 شهید دانشگاه تهران، مراسم را به طور رسمی آغاز کردند.

در این مراسم، محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران ضمن تبریک به نودانشجویان، گفت: امروز روز بزرگی برای دانشگاه تهران است به این دلیل که آغاز سال تحصیلی و پیوستن نودانشجویان به این دانشگاه است. شما بخش مهمی از نقشه راه آینده ایران را ترسیم خواهید کرد؛ همانطور که درگذشته دستاوردهای مهمی در کشور مرهون دانش‌آموختگان این دانشگاه است.

وی در ادامه افزود: امروز مصادف با آغاز هفته دفاع مقدس است. نگاه به فداکاری رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس، حضور دانشجویان در صحنه‌های علمی و ادامه راه آنها را پررنگ‌تر می‌کند.

رئیس دانشگاه تهران برخی از پیشرفت‌های کشور در حوزه‌های هنر، ادب و پزشکی را مرهون دانش‌آموختگان دانشگاه تهران عنوان کرد و گفت: بسیاری از دستاوردهای دیگر که امروز در حوزه فرهنگ، هنر، ادب، صنعت و حتی پزشکی که ما آن را متعلق به دانشگاه تهران می‌دانیم مرهون دانش آموختگان دانشگاه تهران است بنابراین ما به خوبی از نقش و تاثیر شما دانشجویان بر آینده کشور آگاه هستیم. این دستاوردها نشان می‌دهد نقش فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در آینده کشور بسیار حائز اهمیت است.

نیلی احمدآبادی خطاب به نودانشجویان، گفت: می‌دانیم به‌سختی کوشش کرده‌اید تا بتوانید آینده درخشانی برای خود و کشور رقم بزنید. آرزوهای بزرگی در سر دارید و به‌همین دلیل دانشگاه تهران را انتخاب کرده‌اید. تجربه نشان داده که تحقق آرزوهای شما در این دانشگاه شدنی است، به‌شرطی که علم و دانش همراه بااخلاق باشد.

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه دانشجویان ورودی جدید به‌واسطه استادان برجسته و کارکنان این دانشگاه، توانمندی مضاعفی پیدا می‌کنند، افزود: دانشگاه تهران برنامه 5 ساله ای دارد که ارتقای جایگاه بین‌المللی، کارآفرینی و مسئولیت و اخلاق حرفه‌ای در رأس آن قرار دارد و این موارد از ارکان دانشگاه‌های توسعه‌یافته به‌شمار می‌آید.

نیلی احمدآبادی با بیان اینکه مبنای آموزش در دانشگاه تهران تحول‌آفرینی است تصریح کرد: سعی می‌کنیم خلاقیت، مسئولیت اجتماعی، نگاه نقادانه و کار گروهی را به دانشجویان آموزش دهیم؛ اما آموزش یک‌طرفه نیست، فقط استاد در محوریت قرار ندارد و در واقع این دانشجو است که محور است. همکاری گسترده بین‌المللی و حضور شما، می‌تواند این آموزش را از سوی دانشجو به دانشگاه تحقق بخشد.

وی با اشاره به تأثیر دانشگاه تهران در بین دانشگاه‌های کشور، گفت: ضریب تأثیر دانشگاه در جامعه بسیار اهمیت دارد و دانشگاه تهران باید به‌عنوان الگویی برای سایر دانشگاه‌ها نقش ایفا کند. باید در جهت رسیدن به الگوی موردنظر گام برداریم.

رئیس دانشگاه تهران در پایان سخنانش، تاکید کرد: در هر حوزه‌ای که فعالیت می‌کنید باید بتوانید تاثیرگذار باشید و همچون گذشتگان، آینده درخشانی برای ایران عزیز رقم بزنید.

انتهای پیام/ 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول