اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

دیدار «کاسترو» با پنج مبارز ضدتروریستی کوبایی+تصاویر

«فیدل کاسترو» رهبر کوبا ضمن ابراز خوشحالی از ملاقات زندانیان کوبایی پس از گذشت 73 روز از آزادی کامل آن‌ها با این افراد دیدار کرد.

دیدار «کاسترو» با پنج مبارز ضدتروریستی کوبایی+تصاویر

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «کورئو دل اورینوکو»، «فیدل کاسترو» رهبر تاریخی انقلاب کوبا پس از گذشت 73 روز از آزادی کامل 5 زندانی کوبایی که به صورت ناعادلانه طی روزهای حبسشان در زندان‌های آمریکایی به سر می‌بردند با این افراد ملاقات کرد.

«کاسترو» پس از اتمام این دیدار مقاله‌ای در این خصوص تنظیم کرد که متن کامل آن به شرح زیر می‌باشد:

من 73 روز پس از آزادی این افراد و قدم گذاشتنشان بر خاک کشور با آن‌ها ملاقات کردم.

سه نفر از آن‌ها 16 سال از بهترین روزهای جوانی خود را به جرم رشوه‌خواری به جای تنفس در هوایی خوب، در محیط نفرت‌انگیز و بدبوی زندان‌های آمریکایی به سر برده و دو نفر دیگر نیز با اتهام مبارزه برای جلوگیری از اقدامات ضد دولتی علیه کشورشان به چندین سال حبس محکوم شدند.

طی دادگاه‌های تشکیل شده بسیاری از سازمان‌های تحقیقاتی آمریکایی به دور از  اندکی حس عدالت برای زندانی کردن ناعادلانه این افراد شرکت کردند.

در این خصوص سازمان اطلاعات کوبا هیچ احتیاجی به دنبال کردن اقدامات و تجهیزات نظامی ایالات متحده آمریکا در رابطه با کشور نداشت؛ چرا که به کمک پایگاه فضایی رادیو الکترونیک «لورد» در جنوب «هاوانا» پایتخت کوبا قادر به مشاهده هرآنچه که در سیاره و منطقه ما نقل مکان می‌کند بود.

این پایگاه قادر به تشخیص حرکت هر شی‌ء تا فاصله هزاران مایلی از کوبا می‌باشد.

پنج زندانی کوبایی که هیچ آسیب و خسارتی به آمریکا وارد نکرده‌اند به جرم دفاع از کشورشان و جلوگیری از انجام اقدامات تروریستی علیه کوبا محکوم شدند، اقداماتی که همگی از سوی سازمان اطلاعات آمریکا طرح‌ریزی شده است و دیگر همه جهان آن را به خوبی می‌شناسند.

هیچ یک از این افراد به منظور دریافت جایزه و تشویق، اقدامات مذکور را انجام ندادند، آن‌ها احترام زیادی را دریافت کردند ولی برای هیچ‌کدام توقعی نداشتند. همه ما به همراه این پنج زندانی و خانوادشان، همسرانشان، والدین و فرزندانشان باید به این اقدام آن‌ها مفتخر باشیم.

در سال 1953 و درگیری ما با «مونکادا» من تنها 26 سال داشتم و تجربه‌ام بسیار کمتر از این 5 نفر بود، آن‌ها در آمریکا بودند نه برای آسیب رساندن به این کشور بلکه برای انتقام گرفتن از جنایتکارانی که اقداماتی علیه کوبا انجام می‌دادند که تلاش برای متوقف کردن آن‌ها نیز امری بسیار قانونی به شمار می‌رود.

من دیروز طی دیدار با این عزیزان و شنیدن خاطرات شگفت‌انگیزشان بسیار خوشحال بودم. ما باید همه به همراه خانواده این افراد برگشت زندانیان کوبایی به کشور را جشن گرفته و خوشحال باشیم.

من می‌خواهم که تبادل اطلاعات با 5 نفر مذکور ادامه داشته و فرصتی برای ارائه آن‌ها به مردم که مطمئنا برای آن‌ها نیز مفید است به وجود آید.

به گزارش فارس، این پنج نفر در سال 1998 به دلیل مبارزه با رهبری و پشتیبانی اقدامات ضد کوبایی در «میامی» از سوی دولت آمریکا متهم شناخته شده و روانه زندان شدند.

«خراردو هرناندز»، «رامون لابانینو»، «آنتونیو گررو» در 17 دسامبر سال 2014 و «رنه گنزالس» در ماه «می» سال 2013 و «فرناندو گنزالس» در ماه «فوریه» 2014 آزاد شده و به کشور خود بازگشتند.

انتهای پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول