اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فیروزکوه تأکید کرد

تقویت ارتباط بین رسانه‌ها و مدیران فیروزکوه/انتقاد سازنده ‌مشکلات را کم می‌‌کند

امام جمعه فیروزکوه بر لزوم تقویت ارتباط بین رسانه‌ها و مدیران شهرستان فیروزکوه تأکید کرد و گفت: انجمن خبرنگاران در شوراهای شهرستانی حضور می‌یابد.

تقویت ارتباط بین رسانه‌ها و مدیران فیروزکوه/انتقاد سازنده ‌مشکلات را کم می‌‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبدالله اسماعیلی عصر امروز در نشستی با رئیس و اعضای انجمن خبرنگاران شهرستان فیروزکوه در دفتر کار خود اظهار کرد: نباید از خبرنگاران به عنوان پلی استفاده کنیم تا تنها به خواسته‌های خودمان برسیم و جایگاهمان تثبیت شود و بعد آن‌ها را کنار بگذاریم.

وی ادامه داد: به طور مثال، یک مدیر محلی وقتی آمده و رسانه‌ها از او خبر ثبت کرده‌اند و هنگامی که جایگاهش به ثبات رسیده، دیگر کاری با رسانه‌ها ندارد و با آن‌ها ارتباط برقرار نمی‌کند که این اقدامات نامطلوب است.

امام جمعه فیروزکوه بیان کرد: رسانه‌های شهرستان فیروزکوه به دنبال مسائل مالی نیستند و وقتی در شهرستان با آن‌ها این‌طور رفتار شود، به نوعی جفاکاری در حق رسانه‌ها و خبرنگاران است.

اسماعیلی با بیان اینکه رسانه‌ها باید به جایگاهی برسند که از آن‌ها استفاده ابزاری نشود، گفت: رسانه‌ها با کم‌ترین سود مالی، بیشترین سود را به افراد مختلف می‌رسانند.

امام جمعه فیروزکوه از راه‌اندازی انجمن خبرنگاران شهرستان فیروزکوه استقبال کرد و گفت: نباید تنها به دنبال بزرگداشت روز خبرنگار باشیم و حداقل به صورت ماهانه خبرنگاران در شوراهای فرهنگی شهرستان مانند شورای آموزش و پرورش و شورای فرهنگ و عمومی حضور یابند و نقطه نظرات خود را بیان کنند.

اسماعیلی بیان کرد: خبرنگاران با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند که البته با حمایت معنوی مدیران و تقویت رابطه بین رسانه‌ها و مدیران و مسئولان شهرستان فیروزکوه، این مشکلات تا حد زیادی برطرف می‌شود.

مسئولان توجه بیشتری به رسانه‌ها داشته باشند

امام جمعه فیروزکوه به جایگاه رفیع خبررسانان در اسلام اشاره کرد و افزود: مسئولان نباید خبرنگاران را فقط به عنوان پلی برای رسیدن به خواسته‌های شخصی خود بدانند.

اسماعیلی تصریح کرد: خبرنگاران با کم‌ترین درآمد و امکانات، اخبار را بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی منتشر می‌کنند و به همین علت، مسئولان باید توجه بیشتری به رسانه‌ها داشته باشند.

امام جمعه فیروزکوه پیشنهاد برگزاری جلسه‌ای مشترک بین اعضای انجمن خبرنگاران شهرستان فیروزکوه و مسئولان این شهرستان را مطرح و تأکید کرد: با حضور خبرنگاران در جلساتی همچون شورای فرهنگ عمومی و آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه می‌توان برخی از مشکلات خبرنگاران را مطرح و برطرف کرد.

اسماعیلی اضافه کرد: باید نیروهای جوان در رسانه‌ها به‌کارگیری شوند و از انسجام خبرنگاران به نحو احسن بهره برد.

وی گفت: حراست‌سالاری و امنیت‌سالاری در جامعه اشتباه است و همه نباید تنها به دنبال منافع مسئول یک اداره باشند.

امام جمعه فیروزکوه گفت: همه اخبار از هر قشری از جمله مردم و مدیران باید انعکاس پیدا کند و حتی ضعف مسئولان هم باید بیان شود.

تبادل نظر بین مدیران و اعضای انجمن خبرنگاران فیروزکوه

امام جمعه فیروزکوه اضافه کرد: باید با تبادل نظر بین مدیران و اعضای انجمن خبرنگاران شهرستان فیروزکوه در شوراهای فرهنگی شهرستان، فاصله موجود بین خبرنگاران و مسئولان از بین برود و ضعف‌های اطلاع‌رسانی برطرف شود.

وی با بیان اینکه انتقاد سازنده می‌تواند مشکلات را کم کند، تصریح کرد: خبرنگاران هم نباید تنها به دنبال اخبار منفی و چالش‌برانگیز باشند و مدیران را به چالش بکشند و باید به دنبال آگاهی‌دهی و افزایش هوشیاری تمام اقشار جامعه باشند.

اسماعیلی همچنین از خبرنگاران خواست تا ظرفیت‌های موجود در شهرستان فیروزکوه از جمله در بخش‌های گردشگری، کشاورزی و... را بیشتر معرفی کنند تا مردم سایر نقاط کشور، این شهرستان را بهتر بشناسند.

وی از رسانه‌ها خواست که مشکلات مردمی در روستاهای مختلف شهرستان فیروزکوه را اطلاع‌رسانی کنند و به گوش مسئولان برسانند تا بتوان با کمک هم در راستای رفع این مشکلات کوشید.

امام جمعه فیروزکوه به مشکلات مردم روستای کتالان شهرستان فیروزکوه اشاره کرد و گفت: مردم این روستا با توجه به آلایندگی کارخانه‌های اطراف روستا با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند و دامداری و دام‌پروری آن‌ها با مشکلات مختلفی روبه‌رو شده است.

اسماعیلی تأکید کرد: رسانه‌های مختلف شهرستان فیروزکوه باید در راستای اطلاع‌رسانی در زمینه مشکلات مردم این روستا در بخش آلایندگی کارخانه‌ها و مشکلات جاده‌ای اقدامات لازم را انجام دهند.

وی همچنین به سفر پیش روی رئیس‌جمهوری به شهرستان فیروزکوه در آینده نزدیک اشاره کرد و گفت: طرح‌های زیاد و متنوعی برای این سفر در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/2568/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول