اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با موافقت تأمین اجتماعی، صورت می‌گیرد؛

واگذاری بخشی از بیمارستان شریعتی به مترو اصفهان

خبرگزاری فارس: رئیس جامعه کارگری استان اصفهان گفت: با موافقت سازمان تأمین اجتماعی اصفهان بخشی از بیمارستان شریعتی اصفهان که متعلق به جامعه کارگری است برای احداث ایستگاه مترو با نرخ غیرواقعی واگذار شده است.

واگذاری بخشی از بیمارستان شریعتی به مترو اصفهان
مجتبی مولیانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه جامعه کارگری استان اصفهان حدود دو هفته پیش از عبور متروی شهر اصفهان در مسیر چهارباغ بالا از بیمارستان شریعتی باخبر شد، اظهار داشت: بر اساس تصمیم سازمان قطار شهری اصفهان یکی از ایستگاه‌های قطار شهری اصفهان در این مسیر از محوطه بیمارستان شریعتی عبور می‌کند که در نتیجه آن بخشی از فضای بیمارستان به این منظور باید اشغال شود.
وی در ادامه افزود: بیمارستان شریعتی اصفهان متعلق به کارگران و سازمان تأمین اجتماعی استان اصفهان است و این در حالی است که جامعه کارگری استان به عنوان یکی از ذینفعان این مرکز عمومی از این تصمیم مدیران شهری به طور کامل بی‌اطلاع بوده است.
رئیس جامعه کارگری استان اصفهان با اشاره به اینکه جامعه کارگری در زمانی که سازمان قطار شهری فونداسیون این ایستگاه را در فضای بیمارستان شریعتی پایه‌ریزی کرده بود از این مسئله مطلع شد، گفت: با جلسه‌ای که در حضور تمامی نمایندگان تشکل‌های مختلف کارگری در استان اصفهان برگزار شد تمام آنها مخالفت خود را با این اقدام سازمان قطار شهری اعلام کرده است.
وی در پاسخ به این پرسش که اکنون برای اعلام شکایت از این مسئله دیر شده است و دلیل مخالفت شما با این تصمیم در حال حاضر چیست، تصریح کرد: هم‌اکنون جامعه کارگری نیز به این واقعیت اشراف دارد که برای اعتراض به احداث این ایستگاه دیر شده اما مسئله‌ای که در این بین وجود دارد قیمت‌گذاری هر مترمربع این زمین‌ها است.
مولیانی ادامه داد: نرخ هر مترمربع زمین در این محدوده از سوی سازمان قطار شهری اصفهان دو و نیم میلیون تومان اعلام شده است اما قیمت واقعی این زمین‌ها آن هم در این محدوده بیش از این میزان است.
وی با بیان اینکه اگر قیمت‌گذاری زمین‌های بیمارستان شریعتی به صورت واقعی انجام نگیرد حقوق تمامی کارگران و بازنشستگان که در واقع مالکان این بیمارستان هستند تضعیف می‌شود، گفت: میزان زمینی که برای احداث این ایستگاه در نظر گرفته شده است حدود 180 تا 300 مترمربع است.
رئیس جامعه کارگری استان اصفهان با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی استان اصفهان به عنوان فروشنده این اراضی باید حقوق کارگران را در درجه نخست در نرخ‌گذاری صحیح و در درجه دوم در صرف این پول به منظور تسهیل امور کارگران را مورد نظر قرار دهد، گفت: پرسش دیگری که برای جامعه کارگری استان از مسئولان شهری اصفهان مطرح است این بود که آیا مکان دیگری در همان حوالی برای احداث این ایستگاه وجود نداشت.
وی اظهار داشت: تاکید جامعه کارگری با توجه به نهایی شدن تصمیمات برای احداث ایستگاه مترو در درون محوطه بیمارستان شریعتی، تنها در مورد تعیین نرخ واقعی این زمین‌ها است تا حقوقی از کارگران استان مخدوش نشود.
مولیانی بیان داشت: به عنوان تشکل کارگری نمی‌توانیم در مورد این مسئله سکوت کنیم چرا که سکوت در قبال این واقعیت خیانت به جامعه کارگری به شمار می‌رود.
وی اضافه کرد: جلسات متعددی با جوامع مختلف کارگری استان به منظور ارائه پیشنهادی به سازمان تأمین اجتماعی برای استفاده از پول حاصله از فروش محوطه بیمارستان شریعتی در راستای اهداف جامعه کارگری برگزار شده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول