اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور خبر داد:

برداشت بیش از 3 هزار تن گردو و بادام از باغ‌های نیشابور

خبرگزاری فارس: معاون سازمان استان خراسان رضوی و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: مقدار 3 هزار و 46 تن محصول گردو و بادام از باغ‌های این شهرستان برداشت می‌شود.

برداشت بیش از 3 هزار تن گردو و بادام از باغ‌های نیشابور
سیدغلامرضا نبوی‌نامقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار داشت: سطح زیر کشت گردو در نیشابور 407 هکتار و بادام‌آبی و دیم مقدار 4 هزار و 98 هکتار است.
معاون سازمان استان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور اظهار داشت: از این مقدار 357 هکتار آن باغ‌های بارور گردو و 3 هزار و 498 هکتار باغ‌های بارور بادام است.
معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، میانگین تولید گردو در هر هکتار باغ بارور را 3 هزار و 200 کیلوگرم و میانگین بادام تولیدی در باغ‌های آبی را یک‌هزار و 300 کیلوگرم در هر هکتار و در باغ‌های دیم را 400 کیلوگرم اعلام کرد.
مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: این مقدار محصول تولیدی شهرستان پس از پوست‌گیری مقدار یک‌هزار و 342 تن گردوی خشک و یک‌هزار و 904 تن بادام خشک تولید می‌شود که 2 هزار و 846 تن پس از بسته‌بندی به بازارهای مصرف ارسال می‌شود.
نبوی ارزش ناخالص گردو و بادام را بسیار قابل توجه دانست و پیش‌بینی کرد در سال جاری از محل فروش این محصول بیش از 91 میلیارد ریال درآمد حاصل از آن عاید باغداران سطح شهرستان شود.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول