اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتبار بیش از 700 میلیون ریال؛

ساختمان اداری میراث فرهنگی قلعه‌گنج احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کهنوج گفت: ساخت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قلعه‌گنج با اعتبار بیش از 700 میلیون ریال در سال جاری آغاز می‌شود.

ساختمان اداری میراث فرهنگی قلعه‌گنج احداث می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، موسی ابراهیمی بعد از ظهر امروز در جلسه کمیسیون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان قلعه‌گنج اظهار داشت: بررسی و شناسایی آثار و ابنیه تاریخی از اهم وظایف نهاد میراث فرهنگی در این شهرستان است.
وی با بیان اینکه بیشترین آثار تاریخی کشف‌ شده سال جاری در سطح استان به منطقه قلعه‌گنج اختصاص دارد، افزود: در سال جاری یک هیئت باستان‌شناسی به قلعه‌گنج اعزام و برای ثبت آثار مکشوفه در فهرست ملی اقدام می‌شود.
ابراهیمی با اشاره به اینکه 10 نفر از افراد یگان حفاظت ویژه میراث فرهنگی در منطقه کلات مالک مستقر هستند، تصریح کرد: با توجه به وسعت شهرستان قلعه‌گنج، این تعداد برای حفاظت از تپه‌ها، آثار و ابنیه تاریخی کافی نیست.
وی بیان داشت: امیدواریم با تشکیل انجمن دوست‌داران میراث فرهنگی که نیازمند حمایت دهیاری و بخشداری‌هاست، مأمورین ما در حفاظت از این آثار موفق‌تر عمل کنند.
ابراهیمی با هشدار به مسئولان استان بیان کرد: آثار تاریخی منطقه «چاه دادک» که متعلق به 3 هزار سال قبل از میلاد هستند در حال تخریب است.
وی با بیان اینکه «تپه‌های گل زر» نیز در حال تخریب هستند، عنوان کرد: از حریم این تپه‌ها استفاده غیرمجاز می‌شود.
ابراهیمی خواسته مردم این شهرستان را در زمینه تزئین شهر به تندیس آثار باستانی به حق دانست و خاطرنشان کرد: مسئولان باید در ورودی شهر و میدان‌های آن از تندیس آثار کشف‌شده منطقه استفاده کنند.
وی از انجام اقدامات لازم برای احداث یک فروشگاه صنایع دستی و سنتی در هر شهرستان خبر داد و اظهار داشت: صندوق مهر امام رضا (ع) موظف به پرداخت تسهیلات لازم در این زمینه شده است.
ابراهیمی به آثار کشف شده در این منطقه اشاره کرد و گفت: با توجه به قدمت تاریخی فراوان این آثار می‌طلبد که در همین منطقه یک موزه فرهنگی و تاریخی احداث شود تا نمایشگر فرهنگ، تاریخ و تمدن کهن این سرزمین باشد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کهنوج بیان کرد: در بحث گردشگری نیاز به اعتبارات بیشتری است تا سبب رونق و پیشرفت این منطقه شود.
وی با اشاره به نماد تاریخی«جام رمشک» افزود: نماد تاریخی و تمدن منطقه قلعه‌گنج «جام رمشک» است که باید تندیس آن ساخته و با ذکر مشخصات در میدان اصلی شهر نصب شود.
ابراهیمی با اشاره به راه‌اندازی مشاغل خانگی در منطقه تصریح کرد: داوطلبان این عرصه در هر رشته‌ای که توانمندی دارند، می‌توانند با مراجعه به اداره میراث فرهنگی شهرستان کهنوج اقدام به دریافت کارت مربی‌گری و اخذ تسهیلات لازم کنند.
وی بیان کرد: در سال جاری ساخت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قلعه‌گنج با اعتبار بیش از 700 میلیون ریال آغاز می‌شود.
ابراهیمی بیان کرد: مسئولان اجرایی شهرستان قلعه‌گنج باید به امر میراث فرهنگی و تاریخی توجه ویژه‌ای داشته باشند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول