اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل

بنیاد مسکن برای شهرهای زیر 25 هزار نفر سند مالکیت صادر می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: براساس ابلاغیه جدید بنیاد مسکن به مدت دو سال بنیاد مسکن موظف شده تا اسناد مالکیت را در شهرهای زیر 25 هزار نفر صادر کند.

بنیاد مسکن برای شهرهای زیر 25 هزار نفر سند مالکیت صادر می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد حاج‌علیزاده پیش از ظهر امروز در بازدید از طرح‌های در دست اجرای بنیاد مسکن در اردبیل اظهار داشت: هر چند تاکنون در این زمینه کار اجرایی آغاز نشده است اما انتظار می‌رود در دو سال آینده در 18 شهر زیر 25 هزار نفر استان اردبیل صدور سند بر اساس تفویض اختیار از سوی وزارت راه و شهرسازی از طریق بنیاد مسکن انجام شود.

وی با اعلام اینکه تا کنون 85 هزار جلد سند مالکیت روستایی به هموطنانمان در استان اردبیل صادر شده است خاطرنشان کرد: این اسناد در 250 روستا به مالکان و متقاضیان واگذار شده است.

این مسئول ادامه داد: از برنامه دوم توسعه تا کنون و بر اساس مواد قانونی 140 در برنامه سوم و 133 در برنامه چهارم توسعه صدور سند برای مالکان روستایی در روستاهای بالای 20 خانوار آغاز شده که این کار برعهده بنیاد مسکن بوده است.

* 80 درصد مساکن روستایی کم دوام و بی‌دوام هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد این بنیاد در بهسازی و بازسازی مسکن روستایی اظهار داشت: در این زمینه و با توجه به اینکه استان اردبیل جزو استان‌های مستعد در بروز حوادث طبیعی است اقدامات خوبی را آغاز کرده تا مساکن روستایی به شکل ایده‌آل و مناسب مقاوم‌سازی و بهینه‌سازی شود.

حاج‌علیزاده با بیان اینکه سالانه بیش از 100 مورد زمین‌ لرزه در استان به ثبت می‌رسد گفت: با توجه به بروز حوادث طبیعی مختلف بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی ضروری است که به نظر می‌رسد این کار در سال‌های آینده نیز پیگیری شود.

وی ادامه داد: از سال 85 طرح نوسازی و مقاوم‌سازی مساکن روستایی آغاز شده به گونه‌ای که بر اساس سرشماری سال 85 بیش از 99 هزار و 747 واحد مسکونی در روستاها وجود دارد که 80 درصد آنها کم‌دوام و بی‌دوام هستند.

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول