اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر سازمان توسعه برق کشور:

نیروگاه خصوصی در کشور بالغ بر 8 هزار مگاوات برق تولید می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیر سازمان توسعه برق کشور گفت: از سال 84 احداث نیروگاه‌های برق خصوصی در کشور آغاز شده و هم‌اکنون 8 هزار و 381 مگاوات برق توسط این نیروگاه‌ها تولید می‌شود.

نیروگاه خصوصی در کشور بالغ بر 8 هزار مگاوات برق تولید می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مجید صالحی در آیین افتتاحیه نخستین نیروگاه 100 درصد خصوصی سیکل ترکیبی ایران که در شهر زواره احداث شده است با اشاره اینکه در اوایل پیروزی انقلاب ظرفیت اولیه تولید برق کشور 7 هزار و 24 مگاوات بود، تصریح کرد: در حال حاضر 43 هزار و 911 مگا وات برق در کشور تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه در دولت‌های نهم و دهم موفقیت‌های بسیاری در زمینه تولید برق و ایجاد نیروگاه‌ها و افزایش ظرفیت صورت گرفته است، اظهار داشت: در این مدت زمان 121 واحد نیروگاهی با ظرفیت 18 هزار و 548 مگا وات برق ایجاد شده است.

این مسئول یادآور شد: رویکرد سازمان توسعه برق حرکت به سمت ایجاد نیروگاه‌های برق خصوصی است که در این راستا از سال 84 احداث نیروگاه‌های برق خصوصی در کشور آغاز شده و هم‌اکنون 8 هزار و 381 مگاوات برق توسط این نیروگاه‌ها تولید می‌شود.

وی اضافه کرد: براساس برنامه‌هایی که در چشم‌انداز سازمان توسعه برق پیش‌بینی شده است، تولید 5 هزار مگاوات برق توسط بخش خصوصی در آینده محقق می‌شود.

صالحی با اشاره به اینکه در ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی زواره تکنولوژی بومی استفاده شده است، تأکید کرد: این نیروگاه حاصل تولید صنعتگران و سرمایه‌گذاران داخلی کشور است.

وی با اشاره به اینکه در آینده عمده منابع شرکت توسعه برق و وزارت نیرو صرف ساخت نیروگاه‌ها در کشور می‌شود، ادامه داد: به دلیل پیشرفت‌ها، موفقیت‌ها و حرکت در راستای چشم‌انداز 20 ساله روز به روز بر مصرف برق صنعتی افزوده می‌شود که این امر سرمایه‌گذاری، اشتغال‌زایی و رونق کشور را در پی دارد.

انتهای پیام/خ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول