اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل راه و ترابری هرمزگان خبر داد

برخورداری 11 روستای بشاگرد از راه آسفالته تا پایان سال 92

خبرگزاری فارس: مدیر کل راه و ترابری هرمزگان گفت: با بهره‌برداری از راه روستایی حجت‌‌آباد آخران تا پایان سال 92 تعداد 11 روستایی دیگر شهرستان بشاگرد از راه آسفالته روستایی برخوردار می‌شوند.

برخورداری 11 روستای بشاگرد از راه آسفالته تا پایان سال 92

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق هرمزگان، خداداد مقبلی عصر امروز در بازدید از پروژه از راه روستایی حجت‌آباد آخران به طول 93 کیلومتر و دو راهی پاهتک، تجک، ملکن، درنگ مدو به طول 32 کیلومتر در شهرستان بشاگرد که به اتفاق معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی صورت گرفت، اظهار داشت: راه روستایی حجت‌آباد آخران با طول 93 کیلومتر که از آبان ماه سال‌جاری آغاز شده، تا پایان سال 1392 به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: با احداث این راه، روستاهای سیت پیرو، حجت‌آباد، زرآباد، مرانگ، سگن، سگرکن، راپیج، سیت و ماسیتی، در شهر گافر، پاراپیون، جنگل و آخران با بیش از 474 خانوار از نعمت راه روستایی آسفالته برخوردار خواهند شد.

مدیر کل راه و ترابری هرمزگان افزود: همچنین پروژه راه فرعی دو راهی پاهتک درنگ مدو توتان با طول 92 کیلومتر به سمت توتان استان سیستان و بلوچستان، نیز با مشخصات راه فرعی و عرض 9 متر در حال احداث است که قسمت عمده مسیر بازگشایی و ابنیه فنی آن احداث شده است.

وی گفت: 32 کیلومتر از این محور تا هفته دولت سال 1392 به بهره‌برداری خواهد رسید و با بهره‌برداری آن روستاهای بخش گافر و پارامونت و تعدادی از روستاهای بخش گوهران با بیش از 890 خانوار از نعمت راه روستایی برخوردار شده و شهرستان بشاگرد مستقیماً به استان سیستان و بلوچستان متصل خواهد شد.

مقبلی عنوان کرد: برای احداث این پروژه‌ها 350 میلیارد ریال برآورده شده است.

وی یادآور شد: در راستای محرومیت زدایی از شهرستان بشاگرد و با پیگیری اداره کل راه و ترابری استان و توجه ویژه به بخش راه در حال حاضر 208 کیلومتر راه روستایی در این شهرستان در دست احداث است.

شهرستان بشاگرد یکی از شهرستان‌های شرقی هرمزگان است که طی سال‌های پس از انقلاب به ویژه در بخش‌هایی همانند راه و محورهای مواصلاتی پیشرفت قابل توجهی داشته است.

راهسازی در این شهرستان به دلیل کوهستانی و صعب‌العبور بودن بسیاری از مناطق دشوار و پر هزینه‌تر از سایر مناطق روستایی شده است.

این شهرستان به استان‌ کرمان همسایه است.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول