اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نقاش اصفهانی:

تلویزیون و سینما می‎توانند عزلت گزینی هنرهای تجسمی را رفع کنند

خبرگزاری فارس: نقاش اصفهانی گفت: ورود بخش مستند به چهارمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر اقدام ارزنده‌ای بود که نشانگر توانایی سینما و تلویزیون در راستای معرفی هنرهای تجسمی است.

تلویزیون و سینما می‎توانند عزلت گزینی هنرهای تجسمی را رفع کنند

نقاش اصفهانی گفت: ورود بخش مستند به چهارمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر اقدام ارزنده‌ای بود که نشانگر توانایی سینما و تلویزیون در راستای معرفی هنرهای تجسمی است.

آیدین افشاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: تلویزیون و سینما دو رسانه‎ای هستند که باید در راستای معرفی هنرهای تجسمی گام‎های بلندی را بردارند.اگر ارتباط سینما و هنرهای تجسمی تقویت شود، می‌تواند تأثیر فراوانی بر مخاطبان این هنر بگذارد.

نقاش اصفهانی در مورد تأثیر سینما در پرداخت به هنرهای تجسمی بیان داشت: سینما به عنوان یک رسانه  تأثیرگذار علاوه بر تأثیر بر مخاطبان، نقش فراوانی نیز در معرفی هنرهای تجسمی دارد به عنوان مثال هنرهای تجسمی در نمایشگاه‌ها و گالری‌ها در معرض دید عموم گذاشته می‌شود که به همین دلیل مخاطب فرصت بازدید را پیدا نمی‎کند.

وی با بیان اینکه هنرمند ایرانی باید تجربه کسب کرده و به هنر بیندیشد، تصریح کرد: در سال‎های اخیر به دلیل اینکه اساتید پیشکسوت کنار گذاشته شده‎اند و به جای آنها فارغ‌التحصیلانی که تازه پا به عرصه هنر گذاشته‌اند روی کار آمدند که این افراد آن اطلاعات و تجربه لازم را برای آموزش نداشته و هنرجو نیز چیزی یاد نگرفته و سطح هنری دانشگاه‎های هنر کشور پایین می‎آید.

افشاری ادامه داد: بخش مستند به چهارمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر اقدام ارزنده‌ای بود که در راستای استحکام ارتباط سینما و هنرهای تجسمی موثر است و می‎تواند هنرمندان این عرصه را به مردم معرفی می‌کند.

وی گفت: سینما به راحتی می‌توانند به معرفی هنرهای تجسمی دست بزنند و علاقه‌مندان را به این هنر و گرایش‌های متنوع آن جلب کنند.

هنرمند اصفهانی در پایان با اشاره به اینکه اگر هنر به اشتباه برود برای هنر و موقعیت کشور ضعف است، افزود: هنر ایران دچار تکرار شده و رفع این روند نیاز به تفکر دارد و باید از سوی افرادی که از نحوه آموزش هنر آگاهی دارند رفع شود.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول