اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور:

خدمات دامپزشکی دروازه ورود به بهداشت مواد غذایی است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: دروازه ورود به بهداشت مواد غذایی وابسته به خدمات دامپزشکی است و هر چه ارتباط وزارت بهداشت با سازمان دامپزشکی نزدیک‌تر باشد نتیجه آن ارتقاء بهداشت و سلامت جامعه خواهد شد.

خدمات دامپزشکی دروازه ورود به بهداشت مواد غذایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید محمد آقامیری ظهر امروز در نخستین همایش ملی صنعت و بهداشت مواد غذایی با منشأ دامی که با حضور اساتید ممتاز کشوری و دانشجویان رشته صنایع غذایی در سالن همایش مرکز دارالحدیث برگزار شد، با اشاره به تجلیل از خانم دکتر کریم اظهار داشت: این استاد بزرگوار سال‌ها در رشته صنایع غذایی تلاش بسیاری داشته و موجب پیشرفت این رشته در کشور شده است.

وی ادامه داد: تلاش کرده‌ایم بتوانیم ذره‌ای از زحمات اساتید دانشگاه را با برگزاری همایش‌ها جبران کرده و نام آنها را همیشه زنده نگه داریم.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور با تاکید بر اینکه 10 تا 30 درصد تولید ناخالص ملی کشورهای پیشرفته به تولید مواد غذایی تعلق دارد، تصریح کرد: ثبات سیاسی تمام کشورهای دنیا به اهمیت مواد غذایی بستگی دارد و در اقتصاد مواد غذایی تاثیر چشمگیری دارد.

آقامیری با اشاره به اینکه در سال 1986 بیماری جنون گاوی تشخیص داده شد ولی در سال 1996 این کشف را مطرح کردند، افزود: در این سال در کشور انگلیس شیوع این بیماری اعلام شد و این مسئله تا سرنگونی نظام انگلیس هم پیش رفت.

وی با تاکید بر اینکه تمام مواد غذایی که در داخل تولید می‌شود باید طبق دستورالعمل‌های پزشکی سالم باشد، خاطرنشان کرد: نقش بهداشت مواد غذایی پیشگیری، کنترل، مقابله با بیماری‌ها و مهم‌تر از همه نظارت بهداشتی است.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته به بسته بندی مواد غذایی اهمیت بسیاری داده می‌شود، اضافه کرد: امروز در حوزه بهداشت اکثر مواد غذایی با بسته بندی عرضه شده ودارای برچسب نظارت است.

آقامیری اظهار کرد: تمام قصابی‌های کشور باید گوشت را به صورت بسته بندی شده ارائه دهند تا مشتری خود گوشت مورد نظر را انتخاب کند و این امر موجب افزایش بهداشت می‌شود.

وی تصریح کرد: دروازه ورود به بهداشت مواد غذایی وابسته به خدمات دامپزشکی است و هر چقدر ارتباط وزارت بهداشت با سازمان دامپزشکی نزدیک‌تر باشد نتیجه آن ارتقاء بهداشت و سلامت روحی و جسمی جامعه خواهد شد.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور با اشاره به نام گذاری سال جاری با عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اظهار داشت: ما باید تولید ملی را ارتقا دهیم و حمایت از سرمایه ایرانی یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید از آن حمایت کرد.

آقامیری با تاکید بر اهمیت سلامت مواد غذایی افزود: امروزه در دنیا مراکز متعدد نظارتی با دستورالعمل‌های تولید سالم مواد غذایی بر این امر نظارت می‌کنند.

وی تصریح کرد: امروز شاهدیم با گسترش نظارت‌های بهداشتی بیشتر مواد غذایی به صورت بسته بندی شده و عاری از آلودگی‌های احتمالی به جامعه عرضه می‌شود.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور ادامه داد: دروازه ورود به بهداشت مواد غذایی وابسته به خدمات دامپزشکی است و هر چقدر ارتباط وزارت بهداشت با سازمان دامپزشکی نزدیک‌تر باشد نتیجه آن ارتقاء بهداشت و سلامت روحی و جسمی جامعه خواهد شد.

آقامیری اضافه کرد: آیین نامه نظارت سازمان دامپزشکی در سال 87 تصویب شد و اجرای این آیین نامه در راستای ارتقا سلامت مواد غذایی ضروری است و باید با جدیت دنبال شود.

وی با بیان اینکه نظام سبز سلامت در راستای اجرای ماده 19 آیین نامه نظارت دامپزشکی فعالیت می‌کند، اظهار داشت: با وجود تمام کمبود‌ها و بدهی‌ها نظام سبز سلامت همچنان به روند فعالیت خود در حوزه نظارت ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/خ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول