اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان اصفهان:

وصیتنامه شهدا بهترین ابزار مقابله با تهاجم فرهنگی است

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: وصیتنامه شهدا یکی از بهترین ابزارهای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است.

وصیتنامه شهدا بهترین ابزار مقابله با تهاجم فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی استان اصفهان، سردار حسن کرمی در یادواره شهدای عرصه مبارزه با مواد مخدر شهر کویری انارک افزود: یکی از وظایف اصلی ما زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهداست و نباید بگذاریم یاد آنها از ذهن‌ها پاک شود.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی منطقه کویر انارک و عبور کاروان‌های زائران حرم رضوی از این مسیر گفت: باید جوان‌ها و نسل سومی‌های ما که از این مسیر عبور می‌کنند، بدانند امنیت و آرامش این منطقه از طریق جان‌فشانی چه افرادی به دست آمده و چه کسانی با چه روحیاتی برای امنیت این منطقه مبارزه کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه وصیتنامه شهدا یکی از بهترین ابزارهای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است، گفت: به لطف خدا و همت دست‌اندرکاران ستاد یادواره شهدای پلیس استان مجموعه وصیتنامه‌ها و زندگینامه شهدای عرصه مبارزه با مواد مخدر کویر انارک در قالب کتابی منتشر شد و به زودی وصیتنامه تمام شهدای پلیس استان نیز چاپ و در بین نسل سومی‌ها نشر و گسترش خواهد یافت.

وی همچنین به ویژگی‌های کویر انارک اشاره کرد و گفت: کویر مرکزی ایران از این طریق به مرکز کشور متصل می‌شود و این مسیر در سال‌های اولیه انقلاب مورد استفاده قاچاقچیان مواد مخدر قرار می‌گرفت و آنها با عبور از مرز و کویر به نزدیکی‌های انارک می‌رسیدند و مواد مخدر را از این منطقه به نقاط دیگر استان هدایت می‌کردند.

کرمی اظهار داشت: به لطف خدا و جان‌فشانی‌های مأموران جان بر کف انتظامی این منطقه به نقطه‌ای ناامن برای سوداگران مرگ تبدیل شد و امروز کم‌تر شاهد عبور کاروان‌های قاچاق مواد مخدر از این منطقه هستیم.

وی در مورد شهدای مبارزه با مواد مخدر کویر انارک نیز تصریح کرد: تعداد 26 نفر از مأموران جان بر کف ژاندارمری، کمیته و شهربانی در سال‌های 64 تا 69 در سه مرحله مبارزه با اشرار و سوداگران مرگ غریبانه در منطقه کویری انارک به شهادت رسیدند.

رئیس پلیس استان اصفهان گفت: سال گذشته که از این منطقه بازدید داشتم در بررسی زندگینامه این شهیدان احساس کردم این عزیزان هنوز هم پس از گذشت بیش از 20 سال از شهادتشان غریب هستند و هیچ آثار و یادمانی از آنها برای ارائه به نسل جدید وجود ندارد و به همین دلیل با همکاری مردم و مسئولان محلی یادمانی به همین منظور احداث شد و کتابی حاوی وصیتنامه‌ها، خاطرات، زندگینامه‌ها و دل‌نوشته‌های خانواده‌هایشان به چاپ رسید.

وی از جوانان و نسل سومی‌های انقلاب خواست تا با مطالعه وصیتنامه‌ها و زندگینامه‌های شهدا راه درست آینده خود را پیدا کرده و به حماسه‌سازان تاریخ کشور خود افتخار کنند.

انتهای پیام/آ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول