اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتقال آب خزر به کویر از حرف تا عمل/1

دامادی: سرنوشت ارومیه در انتظار خزر است

خبرگزاری فارس: منتخب مردم ساری و میاندرود در مجلس نهم گفت: با انتقال آب خزر مخالفم، چون در شمال کشور زمین‌های تشنه زیاد داریم و با این کار سرنوشت دریاچه ارومیه در انتظار خزر است.

دامادی: سرنوشت ارومیه در انتظار خزر است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، حدود دو هفته گذشته با حضور رئیس جمهور کلنگ اجرایی انتقال آب خزر به فلات مرکزی ایران به زمین زده شد. این پروژه قبل از اجرایی شدن از سال گذشته به رسانه‌ها اعلام شده بود که مخالفان و موافقان جدی و آتشین داشت.

دفتر خبرگزاری فارس در مازندران قصد دارد تا این پروژه ‌ده‌ها میلیارد دلاری را به بوته نقد و بررسی بگذارد.

محمد دامادی نماینده منتخب مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در میاندرود در پاسخ به این پرسش که طرح انتقال آب دریای خزر را تا چه حد کارشناسی شده و مثبت می‌دانید گفت: ما از کارهای بزرگ استقبال می‌کنیم، اما این طرح را چون به طبیعت و اکوسیستم مازندران ضربه می‌زند نمی‌پذیریم.

وی در این مورد تاکید کرد: معتقدیم این کار به محیط زیست لطمه وارد می‌کند و ما نمی‌توانیم یک‌جا را خراب بکنیم تا جای دیگری را آباد بکنیم که آیا بشود یا نشود.

دامادی گفت: در حالی که کشاورزی ما در مازندران با مشکل کم‌آبی مواجه است و در شمال کشور شهرهای زیادی در گرگان و گنبد دارای زمین‌های تشنه هستند نباید آب کشاورزی استان را به نقطه دیگر انتقال بدهیم.

نماینده منتخب مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دریای خزر را فقط مربوط به مازندران و شمال کشور نمی‌دانم، ادامه داد: معتقدم این طرح به محیط زیست دریای خزر آسیب جدی وارد می‌کند، زمین‌ها را به شوره‌زار تبدیل می‌کند و باید به این مساله فکر کنیم.

وی با اشاره به آسیب‌هایی که این طرح برای کشاورزان و ساحل‌نشینان ایجاد می‌کند، افزود: اگر دریای خزر به سرنوشت دریاچه ارومیه دچار شود چه باید بکنیم.

این مسئول ادامه داد: ما باید حساب شده کار کنیم و در این زمینه همه چیز را مورد بررسی قرار دهیم چراکه اگر آسیبی متوجه اکوسیستم دریای خزر شود جبران ناپذیر خواهد بود.

دامادی گفت: باید ببینیم در این زمینه چه تجربیاتی تا به‌حال در کشورهای دیگر بدست آمده و آیا این تجربه موفقیت آمیز بوده است یا خیر.

نماینده مردم ساری و میاندرود درباره استفاده از سرچشمه‌های سد شهید رجایی توسط مسئولان استان سمنان با انتقاد از دولت به خاطر انجام این طرح خواستار پیگیری مسئولان در این مورد شد و اطمینان داد با ورود به خانه ملت این دو مورد اولین مواردی هستند که پیگیری می‌شوند.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول