اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

سطح دانش خبرنگار با هویت آن باید منطبق باشد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: باید تلاش شود سطح دانش و بینش خبرنگار با هویت خبرنگاری انطباق پیدا کند.

سطح دانش خبرنگار با هویت آن باید منطبق باشد

غلامرضا منتظری در حاشیه نخستین نشست مشترک صاحبان امتیاز و مدیران مسئول نشریات استان گلستان امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: مطبوعات استان باید در کار فرهنگی، سطح کمی و کیفی کارهایشان را رشد دهند که در این صورت، وضعیت مطبوعات متحول خواهد شد.

وی افزود: مطبوعات به مثابه تامین خوراک فکری و فرهنگی جامعه باید تلاش کنند تا ضمن برآورده کردن نیازهای اقشار مختلف، شاخصه‎های مطلوب را در کنار یکدیگر قرار داده و با استفاده از آن، رشد بهتری را برای جذب مخاطبان خود ترسیم کنند.

این مسئول در خصوص روند فعالیت خانه مطبوعات استان در راستای پیگیری مشکلات خبرنگاران تصریح کرد: این مجموعه عزم خود را جزم کرده تا بستر را برای راه‎گشایی مشکلات فراهم کند که در جای خود، کار ارزشمندی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بیان داشت: برگزاری چنین نشست‎هایی بر اساس حس مسئولیت و نیت خیرخواهانه انجام می‎شود و در صورت تداوم می‎تواند مؤثر باشد که آینده خوبی برای پیگیری مشکلات مترتب است.

منتظری با اشاره به اینکه باید مشکلات خبرنگاران را از مدیران مسئول نشریات جدا کرد یادآور شد: دغدغه مدیران مسئول افزایش سقف یارانه‎هاست که البته این اداره کل با استفاده از ظرفیت‎های قانونی بلکه بیشتر از آن نیز حمایت خود را داشته و از این جا به بعد کاری از دست ما بر نمی‎آید.

وی خاطر نشان کرد: باید در این زمینه از مافوق مشورت گرفت که چندین بار این اقدام انجام گرفت و بارها نیز پیشنهاد شده تا در سفر آتی مقام عالی وزارت مسائل و مشکلات به صورت مکتوب نوشته و طرح موضوع شود چرا که این مقام می‎تواند از اختیارات اختصاصی خود با یک نگاه حمایتی و نه از محل یارانه‎ها به مطبوعات کمک کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان مساعدت استاندار را در گام بعدی حمایت از نشریات استان مهم خواند و عنوان کرد: در این راستا بارها با استاندار نیز صحبت شده و ایشان نیز موافقت خود را در این زمینه اعلام کرده است.

منتظری در خصوص مرحله دوم بسته حمایتی دولت به مطبوعات گفت: بسته حمایتی هنوز به استان ابلاغ نشده با وجودی که همه کمک‎ها به مرحله دوم معطوف شده بود، البته این توقف کار وضعیت راضی‌کننده‎ای نیست، اما امیدواریم به زودی شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم و کمک‎های استانی نیز شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه همیشه باید انصاف را در نظر بگیریم بر این نکته تاکید کرد: اگر به کمک‎هایی که به نشریات می‎شود قناعت کنیم یقیناً خداوند به آن برکت خواهد داد ولی اگر قانع نباشیم و اذعان کنیم که هیچ اتفاقی در این حوزه نیفتاده به خاطر تکوینی اثر منفی خواهد گذاشت لذا باید منصف باشیم و در کنار نکات مثبت به رفع نکات منفی نیز اقدام کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان متذکر شد: باید تلاش کنیم خبرنگار، هویت اصلی خودش را پیدا کند و دارای شناسنامه فعالیت شود که این اقدام منجر به صدور کارت خبرنگاری شد.

منتظری بر دانش‌افزایی خبرنگاران تاکید کرد و اذعان داشت: تصور محیط بیرونی بر این است که خبرنگاری که دارای کارت خبرنگاری است پس یک خبرنگار حرفه‎ای تلقی می‎شود در صورتی که چنین نیست و ما با خبرنگار واقعی فاصله داریم لذا باید تلاش شود سطح دانش و بینش خبرنگار با هویت خبرنگاری انطباق پیدا کند.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول