اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی خبر داد

خرید آثار شاخص صنایع دستی توسط دستگاه‌های اجرایی آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: آثار شاخص صنایع دستی توسط دستگاه‌های اجرایی استان خریداری می‌شود.

خرید آثار شاخص صنایع دستی توسط دستگاه‌های اجرایی آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی عصر امروز در حاشیه گشایش نمایشگاه قفل و کلیدهای تاریخی در گفت‌وگو با خبرنگاران از برپایی نمایشگاهی از آثار هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی استان برای بازدید مدیران و رؤسای سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد، اظهار کرد: با توجه به لزوم اجرای بند 119 قانون بودجه سال 90 مبنی بر اختصاص یک درصد از اعتبار دستگاه‌های اجرایی برای خرید اموال منقول و غیرمنقول هنرمندان صنایع دستی، این نمایشگاه برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه از روز 23 اردیبهشت و در طول هفته میراث فرهنگی در خانه پروین اعتصامی تبریز به عنوان محل دائمی نمایشگاه‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گشایش یافته است.

محمدی با اشاره به آثار شاخص و برجسته ارائه شده در این نمایشگاه خاطرنشان کرد: 23 هنرمند و صنعتگر آذربایجان‌شرقی در 19 رشته صنایع دستی آثار خود را در این محل در معرض نمایش گذاشته‌اند.

رئیس شورای فنی صنایع دستی استان آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: تابلو فرش، ورنی، گلیم، منبت، مینیاتور، سفالگری، حجاری سنتی، تراش‌سنگ، خم‌کاری چوب و سرامیک تعدادی از رشته‌های صنایع دستی نمایش یافته در خانه پروین اعتصامی هستند.

محمدی افزود: همچنین رشته‌های دیگری نظیر حکاکی روی نقره، معرق چوب، منبت چوب، شیشه‌گری، صنایع دستی چرمی، نقاشی پشت آیینه، گره چینی چوب، موزائیک سنگ و نازک‌کاری چوب نیز در این نمایشگاه عرضه می‌شوند.

وی یادآور شد: نمایشگاه آثار هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی استان از تاریخ 23  اردیبهشت به مدت یک هفته، در خانه پروین گشایش یافته و در روزهای تعیین شده در طول هفته میراث فرهنگی،  از ساعت 9 تا 13 و 15 تا 18 عصر آماده بازدید رؤسا، مدیران و ذی‌حسابان دستگاه‌های اجرایی استان خواهد بود.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول