اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار چهارمحال و بختیاری:

مشکل خشکسالی با شانتاژبازی‌های سیاسی حل نمی‎شود

خبرگزاری فارس: استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ایجاد شانتاژ بازی‌های تبلیغاتی نمی‌تواند مشکل خشکسالی را برطرف کند، حل این موضوع نیازمند آرامش است تا در فضایی علمی و کارشناسی راهکار مناسب اندیشیده شود.

مشکل خشکسالی با شانتاژبازی‌های سیاسی حل نمی‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی‌اصغر عنابستانی بعد از ظهر امروز در همایش ملی انتقال آب بین حوضه‌‎ای در این استان اظهار داشت: در حال حاضر با بروز خشکسالی در چند سال اخیر روند افت آب‌های زیر زمینی در این استان شتاب گرفته است که امری اجتناب‌ناپذیر است.

وی بر ضرورت چگونگی مدیریت منابع آب تاکید و افزود: خشکسالی امری اجتناب‌ناپذیر است اما مدیریت آب یک امر اجتناب‌پذیر است، بر همین اساس با مدیریت صحیح در توزیع و مصرف می‎توان بحران خشکسالی را به فرصت تبدیل کرد.

عنابستانی با بیان اینکه اجرای طرح‌های انتقال آب یک امر اشتباهی است، گفت: انتقال آب یک طرح نیازمند مطالعات کاملا علمی و کارشناسی شده است، البته در سال‌های گذشته این موضوع در حوزه علمی و حقوقی به خوبی مدیریت نشده است که این مسئله موجب شد تا مسئله انتقال آب تبدیل به مسئله اجتماعی و سیاسی شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری خواستار قرار گرفتن طرح پروژه انتقال آب بین حوزه‌ای در مسیر و کانال علمی شد و گفت: طرح این مبحث در حوزه سیاسی و اجتماعی موجب می‎شود تا موضوع به دور از اظهار نظرات کارشناسی مورد بررسی قرار بگیرد که این امری کاملا اشتباه است.

وی بر ضرورت مدیریت منابع آبی با توجه به پایین بودن بارش‌ها و افزایش مصارف مختلف تأکید کرد و گفت: اجرای طرح‌های انتقال آب نیازمند توجه به حقوق پایین‌دست، شرایط مبدأ و حفظ محیط زیست است.

عنابستانی با بیان اینکه این طرح باید با دیدگاهی کاملا علمی و کارشناسی اجرایی شود، گفت: برخورداری از نظرات کارشناسی در روند اجرای این طرح پایدار منابع آبی را به دنبال خواهد داشت و از توسعه موقتی جلوگیری خواهد کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری خواستار بررسی گزاره‌های علمی در روند اجرای طرح‌های انتقال آب بین حوزه‌ای در این استان شد و گفت: عدم التزام مسئولان به اجرای مطالعات علمی در مسیر اجرای تونل‌‎های انتقال آب موجب شده است تا حفر تونل کوهرنگ با گذشت بیش از پنج ماه تنها یک متر پیشرفت داشته باشد، این در حالیست که اگر چنانچه مطالعات علمی بر پایه زمین شناسی منطقه صورت می‌گرفت صرف این میزان زمان را به نظاره ننشسته بودیم.

وی ادامه داد: صرف این میزان زمان علاوه بر اتلاف وقت و پرت نیروی کار هزینه‌های بسیاری را متحمل کرده است که در صورت برنامه‌ریزی مناسب این هزینه‌ها می‌توانست در جایی دیگر بهره‌وری بیشتری را به دنبال داشته باشد.

عنابستانی خواستار تدوین مطالعات جامع آب در این استان شد و گفت: با وجود تأکیدات بسیار این مطالعات با وجود گذشت دو سال تاکنون به اتمام نرسیده است.

وی مسیر توسعه در استان اصفهان را مسیری اشتباه عنوان کرد و گفت: استان اصفهان به واسطه برخورداری از تمدن کهن سال و یدک کشیدن عنوان پایتخت تمدن اسلامی همواره میزبان گردشگران بسیاری است که این امر ضرورت پرآب بودن رودخانه زاینده رود را در این شهر توجیه می‎کند.

عنابستانی ادامه داد: با حفر تونل‎های گلاب در مسیر این رودخانه و یا انتقال آب بهشت‌آباد مشکل اصفهان برطرف نمی‎شود، در حال حاضر مصارف آبی بسیاری در طول مسیر این رودخانه به زاینده‌رود تحمیل شده است که در صورت مدیریت این مصارف مشکل پرآب بودن زاینده رود برطرف می‏شود نه اینکه تونل احداث شود.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد شانتاژبازی‌های تبلیغاتی نمی‌تواند این مشکل را حل کند، حل این موضوع نیازمند آرامش است تا در فضایی علمی و کارشناسی راهکار مناسب اندیشیده شود.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول