اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی ایلام:

پل تاریخی گاومیشان مرمت و بازسازی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام گفت: پل تاریخی گاومیشان مرمت و بازسازی می‌شود.

پل تاریخی گاومیشان مرمت و بازسازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، عبدالمالک شنبه‌زاده صبح امروز در جریان بازدید از این پل تاریخی اظهار داشت: با تدابیر اندیشیده شده این پل تاریخی در ایلام مرمت و بازسازی می‌شود.

وی ادامه داد: این اثر تاریخی در سال 1377 با تلاش کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام در فهرست آثار ملی تاریخی ثبت شد.

این مسئول اضافه کرد: این رویداد سبب شد تا اعتباراتی برای مرمت و صیانت از این اثر تاریخی و باستانی در استان ایلام در نظر گرفته شود.

شنبه‌زاده تصریح کرد: بر این اساس قرار است مرمت نمای سنگی بدنه دیواره شرقی پل گاومیشان اجرایی و محقق شود.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام گفت: برای اجرای این مهم 400 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی به این کار اختصاص یافته تا به صورت پیمانی در این فاز انجام ‌شود.

وی ادامه داد: مرمت نما با سنگ‌هایی که در همان محل به اندازه سنگ‌های پل وجود با استفاده از ملات گچ نیم‌کوب انجام خواهد شد.

پل گاومیشان در دوره ساسانی بر روی رودخانه سمیره با پنج دهنه ساخته شد که بزرگ‌ترین دهنه آن با طاق هلالی روی رودخانه قرار دارد.

انتهای پیام/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول