اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف توسعه گردشگری در چهارمحال و بختیاری

جهاد دانشگاهی و میراث فرهنگی تفاهمنامه‌ همکاری امضا می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز گردشگری جهاد دانشگاهی کشور با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری تفاهمنامه همکاری امضا می‌کنند.

جهاد دانشگاهی و میراث فرهنگی تفاهمنامه‌ همکاری امضا می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، رئیس مرکز گردشگری جهاد دانشگاهی کشور بعدازظهر امروز در نشست با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری به منظور پیشبرد اهداف توسعه استان در بخش گردشگری این استان، اظهار داشت: طرح ملی مرز پرگهر تاکنون هفت سال پیاپی در سطح کشور برگزار شده است، براساس آمار موجود در سال گذشته نیز افزون بر 14 هزار دانشجو در این طرح شرکت داشتند.

عباس نامجو با بیان اینکه فعالیت‌های جهاد دانشگاهی براساس چهار ماهیت صورت می‌گیرد، گفت: ماهیت علمی و گردشگری، گردشگری و سفر، برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مختلف و ماهیت خدماتی فعالیت این مرکز را شامل می‎شود.

وی به ماهیت علمی و گردشگری فعالیت‌های این مرکز اشاره کرد و گفت: برگزاری هشتمین دوره همایش ملی خلیج فارس در چند روز گذشته از جمله برنامه‌های علمی این مرکز محسوب می‏شود.

رئیس مرکز گردشگری جهاد دانشگاهی ادامه داد: با برگزاری این همایش افزون بر 270 مقاله از سراسر کشور به این همایش ارسال شد که برگزاری چنین همایش‎هایی تأثیر بسزایی در شناسایی شاخص‎های گردشگری کشور دارد.

وی اضافه کرد: برگزاری همایش تأثیر هدفمندی یارانه‌ها در گردشگری از دیگر برنامه‌ها در این حوزه از جهاد دانشگاهی قرار دارند.

نامجو ادامه داد: در بحث گردشگری و سفر شاخص‌ترین برنامه‌ها طرح ملی مرز پرگهر است، همچنین تور کویرشناسی از دیگر برنامه‌ها در این حوزه است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مختلف و ماهیت خدماتی این حوزه، افزود: یکی از مشکلات اصلی کارکنان و دانشجویان بحث هزینه مراکز اقامتی است که انتظار می‎رود با برنامه‌ریزی‎هایی که در آینده صورت می‌گیرد این مشکلات نیز برطرف شود.

نشست رئیس مرکز گردشگری جهاد دانشگاهی کشور با مدیرکل میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری، معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری، رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری در اداره‌کل میراث فرهنگی این استان برگزار شد، در پایان این نشست مقرر شد تفاهمنامه‌ای بین جهاد دانشگاهی کشور و سازمان میراث فرهنگی  استان منعقد شود.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول