اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته صنایع‌دستی صورت می‌گیرد

افتتاح موزه صنایع‌دستی حمام محله‌حاجی در همدان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان از افتتاح موزه صنایع‌دستی حمام محله‌حاجی در هفته صنایع‌دستی در همدان خبر داد.

افتتاح موزه صنایع‌دستی حمام محله‌حاجی در همدان

اسدالله بیات امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان از آغاز برنامه‌های هفته صنایع‌دستی خبر داد و اظهار کرد: روز جهانی صنایع‌دستی از تاریخ 18 خرداد تا 25 خرداد ماه در کشور به عنوان هفته صنایع‌دستی برگزار می‌شود که برنامه‌هایی نیز در همین راستا به اجرا گذاشته می‌شود.

وی تصریح کرد: اجرای زنده رشته موتابی توسط هنرمند این رشته آقای چویکیان در این هفته انجام می‌شود و دستگاه موتابی در نمایشگاه صنایع‌دستی نیز به نمایش گذاشته می‌شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان افزود: مسابقه ارائه جدیدترین اثر صنعتگران هر رشته در محل نمایشگاه معاونت و انتخاب بهترین اثر توسط صاحب‌نظران به عنوان جدیدترین اثر صنایع‌دستی با حفظ کیفیت و نوآوری نیز در این هفته برگزار می‌شود.

وی از بازدید از کارگاه آموزشی صنایع‌دستی در مؤسسه بهبود خبر داد و گفت: در این هفته همایش ملی تجلیل از صنعتگران شاخص به همراه صنعتگران نمونه استان برگزار می‌شود که شرکت‌کنندگان در نمایشگاه صنایع‌دستی نیز حضور می‌یابند.

بیات خاطرنشان کرد: همزمان با نمایشگاه صنایع‌دستی آثاری از صنایع‌دستی نیز در سالن شهدا برگزار می‌شود تا معرفی رشته‌های کاربردی به منظور آشنایی دستگاه‌ها صورت گیرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان با اشاره به بازدید از کارگاه‌های منبت مبلمان شهرستان ملایر اظهار کرد: در این روز جلسه‌ بررسی مسائل و مشکلات هنرمندان ملایر در میراث فرهنگی ملایر نیز برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: فرزندان مسئولان شهرستان بهار نیز اجرای زنده در رشته سفال خواهند داشت که این برنامه در دانشکده علمی و کاربردی لاله‌جین برگزار می‌شود.

بیات در پایان سخنانش از افتتاح موزه صنایع‌دستی حمام محله‌حاجی در 30 خرداد ماه خبر داد و گفت: بازدید صنعتگران و هنرمندان صنایع‌دستی در این هفته از اماکن گردشگری رایگان است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول