اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/فارس گزارش می‌دهد/

فوتبال فردوس حرف زیادی برای گفتن دارد

خبرگزاری فارس: ورزش فوتبال به ‌عنوان یکی از باسابقه‌ترین و پرطرفدارترین ورزش‌ها از سال‌های قبل از انقلاب در شهرستان فردوس فعال است و امروز نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

فوتبال فردوس حرف زیادی برای گفتن دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، تیم عقاب فردوس نخستین تیم ورزشی این شهرستان تاکنون در مسابقات زیادی حضور یافته و در حال حاضر شهرستان فردوس دارای سه تیم فوتبال در لیگ استان خراسان‌جنوبی است.

*مشکلات مالی نشاط ورزش را از بین می‌برد

مسئول هیئت فوتبال شهرستان فردوس به خبرنگار فارس گفت: تاکنون تعداد 960 کارت ورزشی فوتبال برای ورزشکاران شهرستان فردوس صادر شده است و فوتبال به عنوان یکی از ورزش‌های پرطرفدار حرف زیادی برای گفتن در بین سایر رشته‌های ورزشی دارد.

محمدحسن حریری افزود: شهرستان فردوس دارای سه تیم فوتبال شهرداری فردوس، شهرداری اسلامیه و تیم عقاب در لیگ استان است و تاکنون در مسابقات زیادی حضور و موفق به کسب مقام نیز شده است.

وی مهم‌ترین مشکل ورزش در شهرستان فردوس را کمبود امکانات و عدم تأمین هزینه‌های مالی دانست و تصریح کرد: نه تنها رشته فوتبال بلکه همه رشته‌های ورزشی از کمبود امکانات و عدم اختصاص اعتبار لازم به ورزش گلایه می‌کنند.

مسئول هیئت فوتبال فردوس با اشاره به قدمت ورزش فوتبال در فردوس و وجود ظرفیت‌های بی‌نظیر در این رشته ورزشی یادآور شد: خانواده‌ها و جوانان از ورزش فوتبال استقبال زیادی می‌کنند و از این‌رو باید امکانات لازم برای جذب جوانان به سوی ورزش فراهم شود.

حریری گفت: اگر اعتبارات لازم به ورزش اختصاص یابد و فضاهای ورزشی توسعه پیدا کند جوانان اوقات فراغت خود را به نحو شایسته پر می‌کنند و خانواده‌ها نیز دغدغه‌ای برای پرکردن اوقات فراغت جوانان خود ندارند.

وی افزود: وجود مشکلات مالی سبب از بین رفتن شادابی و نشاط ورزش می‌شود چرا که مربی تیم با دغدغه‌ نمی‌تواند زمینه شادابی و نشاط ورزشکاران را فراهم کند.

*زمین چمن فردوس در معرض خشک شدن است

دبیر هیئت فوتبال و بازیکن تیم فوتبال پیشکسوتان شهرستان فردوس نیز به خبرنگار فارس گفت: مسئولان برای ورزشکاران و مربیان تیم‌های ورزشی ارزش چندانی قائل نیستند.

عباس شاهی که فعالیت ورزشی خود را از سال 65 با بازی در تیم عقاب فردوس آغاز کرده است، افزود: امکانات ورزشی موجود جوابگوی نیاز جوانان و ورزشکاران نیست و باید با توجه به نیازهای روز، امکانات ورزشی نیز افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: با تمام توان و از روی عشق و علاقه مدت چهار سال است که در هیئت فوتبال فردوس مشغول به خدمت هستم و در این مدت با وجود تلاش‌های فراوان مبلغ بسیار ناچیزی را به‌ عنوان دستمزد دریافت می‌کنم.

دبیر هیئت فوتبال فردوس یادآور شد: اداره ورزش و جوانان شهرستان به نیروهای زیادی برای نگهداری سالن‌های ورزشی و زمین‌های چمن نیاز دارد ولی با وجود حقوق بسیار ناچیز این نیروها هنوز تحت حمایت بیمه قرار نگرفته‌اند و این خود سبب نارضایتی نیروهای خدماتی این مجموعه شده است.

شاهی به وضعیت نامناسب زمین چمن فردوس به دلیل عدم آبیاری اشاره کرد و گفت: ایجاد زمین چمن هزینه بسیار زیادی در بردارد حال اینکه اداره ورزش و جوانان به دلیل عدم بیمه نیروهای خدماتی از آبیاری و نگهداری زمین چمن صرف‌نظر می‌کند و خشک شدن آن را به بیمه کردن یک نیرو ترجیح می‌دهد.

وی از مسئولان ورزش استان و شهرستان خواست تا نیروهای خدماتی در مجموعه‌های ورزشی و همچنین اعضای هیئت‌های ورزشی را مورد حمایت بیمه قرار دهند.

*افق ورزش بانوان استان نامطلوب است

مربی تیم فوتسال بانوان فردوس نیز گفت: در حال حاضر تیم فوتسال جوانان فردوس با 20 نفر بازیکن و تیم نوجوانان نیز با 15 نفر مشغول به فعالیت است.

زکیه قائمی افزود: امکانات ورزشی موجود در شهرستان فردوس نیاز ورزشکاران را تامین نمی‌کند و هزینه‌های جاری هیئت‌های ورزشی نیز به‌طور مرتب پرداخت نمی‌شود.

وی نبود سالن ورزشی برای تیم فوتسال نوجوانان را مهم‌ترین مشکل فوتسال بانوان دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه تیم فوتسال نوجوانان از استعدادهای موفقی برخوردار است باید امکانات لازم برای پیشرفت آنها فراهم شود.

قائمی افق ورزش بانوان در سطح استان را نامطلوب دانست و یادآور شد: ترقی و پیشرفت استان از نظر ورزش بانوان در سطح پایینی قرار دارد.

*با گذشت سه ماه از سال هنوز تقویم مسابقات ارسال نشده است

مربی و بازیکن تیم فوتبال شهرداری فردوس نیز برنامه‌ریزی اداره کل ورزش و امور جوانان را ضعیف دانست و گفت: با گذشت سه ماه از سال هنوز تقویم مسابقات سال جاری از سوی استان ارسال نشده است.

جواد عبدی افزود: سال گذشته تقویم مسابقات استانی در فروردین‌ماه به شهرستان فردوس ارسال و بر اساس آن تمرینات تیم‌های فوتبال برنامه‌ریزی شد ولی امسال هنوز از تقویم مسابقات خبری نیست.

وی مهم‌ترین مشکل فوتبال و سایر رشته‌های ورزشی را مشکلات مالی دانست و تصریح کرد: نگهداری زمین چمن، سالن‌های ورزشی و برگزاری مسابقات مستلزم صرف هزینه است و باید اعتباری برای آن در نظر گرفته شود.

مربی و بازیکن تیم فوتبال شهرداری فردوس بی‌توجهی والدین به ورزش را از دیگر مشکلات پیش روی ورزش دانست.

عبدی گفت: زمین چمن فردوس که مدت‌ها به دلیل قطعی آب آبیاری نشده بود در حال حاضر در دست آبیاری است و به همین دلیل زمین چمن تا 15 خردادماه تعطیل است.

/گزارش از اعظم جمالی/

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول