اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال‌جاری تاکنون

16 تن ماهی قزل‌آلا در چهارمحال و بختیاری تولید شد

خبرگزاری فارس: مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون افزون بر 16 تن ماهی قزل‌آلا در این استان تولید و روانه بازار مصرف شده است.

16 تن ماهی قزل‌آلا در چهارمحال و بختیاری تولید شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، اسماعیل پیرعلی بعدازظهر امروز در نشست کمیته شیلات و آبزیان شهرستان اردل، اظهار داشت: استان چهارمحال و بختیاری با دارا بودن توانمندی‌های مختلف نظیر منابع آبی بالقوه، شرایط آب و هوایی مطلوب و اجرای موفق طرح پرورش ماهی در قفس از مناطق مستعد برای پرورش ماهیان خاویاری است.

وی با اشاره به اجرای موفق مرحله نخست طرح پرورش ماهی در قفس در استان افزود: در این مرحله بیش از 40 تن ماهی تولید شد.

پیرعلی با بیان اینکه یکی از اهداف دولت در ایجاد اشتغال توجه به امر آبزی‌‌پروری است، خاطرنشان کرد: پرورش انواع آبزیان در مناطق مختلف استان همراه با توجیه اقتصادی و سوددهی افزون بر 36 درصد است.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به فرصت‌های اشتغالزایی ایجاد شده در این استان، گفت: پرورش ماهی در این استان زمینه اشتغال 4 هزار نفر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه این استان برای پنجمین سال متوالی رتبه نخست تولید ماهی قزل‌آلا در کشور را کسب کرده است، گفت: امسال بیش از 16 تن ماهی قزل‌آلا در استان تولید شد.

پیرعلی در ادامه با اشاره به مشکلات فراروی بخش شیلات این استان، گفت: کمبود اعتبار، فواصل مزارع و افزایش هزینه‌های تولید از مهم‌ترین مشکلات بخش شیلات این استان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول