اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال آینده صورت می‌گیرد

بهره‌برداری از نخستین خط قطار شهری شیراز

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز گفت: با تلاش کارکنان و متخصصان سازمان، نخستین فاز پروژه خط قطار شهری در تیر‌ماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از نخستین خط قطار شهری شیراز

 به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، اسدالله زمانی بعدازظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه قطار شهری شیراز اظهار کرد: اگر طرح‌های مهر ماندگار تحقق پیدا کند، شاهد تسریع در روند اجرایی پروژه قطار شهری این شهر می‌شویم.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری 110 میلیارد تومان از اعتبارات جاری دولت به این پروژه اختصاص یافته است.

سرپرست معاونت بهره‌برداری سازمان قطار شهری شیراز نیز در ادامه بازدید از این پروژه تصریح کرد: شبکه قطار شهری شیراز به طول 90 کیلومتر دارای شش خط است که خط نخست این طرح دارای 20 ایستگاه بوده و قادر به جابه‌جایی 18 هزار مسافر در ساعت است.

حسن مرادی تصریح کرد: خط یک قطار شهری شیراز از میدان احسان تا میدان الله به طول 24.5 کیلومتر با پارکینگ و توقفگاه و یک‌هزار و 100 میلیارد تومان اعتبار بوده که از این مبلغ تاکنون 500 میلیارد تومان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: فاز یک از خط یک پروژه قطار شهری به طول 11 کیلومتر دارای هشت ایستگاه احسان، شریعتی، میرزای شیرازی، شاهد، قصرالدشت، چهارراه زرگری، شهید آوینی و ایستگاه نمازی است که مسافران را جا‌به‌جا می‌کند.

سرپرست معاونت بهره‌برداری سازمان قطار شهری شیراز اضافه کرد: در فاز یک از خط یک پروژه قطار شهری در بخش ساختمان، 89 درصد و تجهیزات 62 درصد پیشرفت فیزیکی را شاهد هستیم.

مرادی از آغاز به کار عملیات اجرایی پروژه قطار شهری شیراز از سال گذشته خبر داد و گفت: طول مسیر این پروژه 15 کیلومتر است و با اجرایی‌شدن این طرح شاهد تسریع در رفت و آمد این مسیر می‌شویم.

وی گفت: در اجرای خط یک قطار شهری این شهر بیش از 2 هزار نفر مشغول به کار هستند و در زمان بهره‌برداری شاهد اشتغال 2 هزار نفر خواهیم بود.

انتهای پیام/ز20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول