اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد آران و بیدگل خواستار شد

برگزاری جشنواره نشریات تجربی با محوریت وقف فرهنگی

خبرگزاری فارس: رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل خواستار برگزاری جشنواره نشریات تجربی با محوریت «احیای فرهنگ وقف و وقف فرهنگی» با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان شد.

برگزاری جشنواره نشریات تجربی با محوریت وقف فرهنگی

میثم نمکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: بسیاری از معضلاتی که در زمینه‏‌های مختلف گریبان‌گیر مردم یک جامعه است تنها به وسیله‏ دولت و دستگاه‏‌های اجرایی قابل حل نبوده و مشارکت و همکاری خود مردم است که معضلات را از سر راه رشد و توسعه‏ آن جامعه برمی‌دارد.

وی افزود: وقف نهادی است که از طریق آن می‏‌توان بخش قابل توجهی از مشکلات و تنگناهای جامعه را شناخت و اموال و دارایی‏‌های افراد نیکوکار را داوطلبانه در جهت رفع آنها به‌کار بست.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل با بیان اینکه افراد نیکوکار و بخشنده اگر با چشم‌هایی باز و ذهنی روشن مال خود را برای گسترش دانایی شهروندان خرج کنند در جایگاه بالاتری قرار می‌گیرند، تصریح کرد: می‌توان با تأسیس نهادهای فرهنگی و انباشت توانایی‌ها در مسیر صحیح به فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه مسائل فرهنگی پرداخت.

نمکی برگزاری جشنواره نشریات تجربی با محوریت احیای فرهنگ وقف و وقف فرهنگی به منظور مشارکت مردم در امور فرهنگی و کشف استعدادهای مطبوعاتی شهرستان را قدمی مؤثر در این راستا دانست.

وی در ادامه تشکیل حلقه‌های مطبوعاتی قوی در شهرستان آران و بیدگل و ارتقای سطح علمی و آموزشی خبرنگاران را خواستار شد و عنوان کرد: جهت رشد مطبوعات در شهرستان باید زمینه‌های علمی خبرنگاران ارتقا یابد.

نمکی، معرفی مطبوعات و شناساندن خبرگزار‌ی‌ها به مردم را زمینه‌ای برای رشد فرهنگ جامعه و حل مشکلات مردم در مواجهه با رسانه‌ها قلمداد کرد.

وی در پایان با بیان اینکه باید مشکلات زیرساختی مطبوعات در آران و بیدگل حل شود اذعان داشت: با پریایی تشکل‌های مطبوعاتی با حضور خبرنگاران و فعالان حوزه مطبوعات در شهرستان و همچنین اختصاص مکانی برای خبرنگاران و راه‌اندازی خانه اصحاب خبر و رسانه می‌توانیم بسیاری از مشکلات را در حوزه رسانه‌ در این منطقه برطرف کنیم.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول