اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان خبر داد

فعالیت 90 نیروی حفاظتی در پایگاه‌های میراث فرهنگی زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان زنجان گفت: 90 نیروی حفاظتی در پایگاه‌های حفاظتی استان زنجان از میراث فرهنگی و آثار تاریخی حفاظت می‌کنند.

فعالیت 90 نیروی حفاظتی در پایگاه‌های میراث فرهنگی زنجان

یحیی نقی‌زاده محجوب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: تشکیل یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان ضامن حفظ مواریث فرهنگی استان است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان را به وسایل نقلیه موتوری و بی‌سیم تجهیز کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: با تشکیل تیم‌های ویژه عملیاتی در یگان حفاظت از نیرو و ظرفیت آنها در مبارزه با جرایم استفاده می‌کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه در زمینه دعاوی بیش از 52 مورد دعاوی علیه خاطیان و مجرمان اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان داشتیم، اضافه کرد: در مجموع در سال گذشته 52 حفار غیرمجاز در استان دستگیر و به مراکز قضایی تحویل داده شدند.

وی با اشاره به اینکه در زمینه حفاظت فیزیکی و فنی آثار تاریخی در سال جاری برنامه‌ریزی‌های زیادی صورت گرفته است، ادامه داد: امسال مرمت 13 بنا در استان زنجان به ویژه بازار تاریخی زنجان در دستور کار است.

نقی‌زاده محجوب با بیان اینکه با اشاره به اینکه حفاظت فرهنگی نیز از دیگر بخش‌‌های حفاظت آثار تاریخی و میراث فرهنگی استان زنجان به شمار می‌رود، اظهار داشت: معرفی آثار و ترویج فرهنگ حفاظت و نگهداری از آثار در قالب برنامه‌ها و اقدامات حفاظت فرهنگی صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ارتقا سطح فرهنگ جامعه با استفاده از آثار تاریخی و بهره‌گیری از میراث فرهنگی از اهمیت زیادی برخوردار است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول