اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:

گلستان در رده 13 استان برتر گردشگری قرار دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: گلستان در رده 13 استان برتر گردشگری کشور قرار دارد.

گلستان در رده 13 استان برتر گردشگری قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قربان عباسی ظهر امروز در دومین کارگروه تخصصی گردشگری گلستان اظهار داشت: در این کارگروه چهار مصوبه مورد بررسی قرار می‎گیرد تا با تحقق آنها بتوانیم در توسعه فرهنگ گردشگری استان اقدامات مؤثر را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه ستاد دائمی تسهیلات سفر در گلستان تشکیل شده است گفت: باید در این جلسات با بررسی مسائل تحولاتی را در حوزه گردشگری استان به وجود بیاوریم تا بتوانیم رتبه گلستان را با توجه به خدمات‌دهی که داریم بالا ببریم.

عباسی خاطر نشان کرد: با توجه به شاخص‎های کشوری در حوزه گردشگری گلستان یکی از استان‎های برتر در این حوزه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان افزود: گردشگری استان در سال گذشته توانست در بین 13 استان برتر قرار گیرد که بخشی از آن به خاطر پدیده جدیدی به عنوان کمیته گردشگری مرزی که در استان تصویب و اجرا شده است، بود.

وی تاکید کرد: با شرایطی که در سطح کشور در این حوزه داریم امید است که با فعال کردن کمیته‎ها بتوانیم رتبه خوبی را داشته باشیم.

عباسی با بیان اینکه برنامه‎ریزی ما این است که بتوانیم برای 36 میلیون گردشگری که از این استان به صورت ماندگاری و یا عبوری وارد می‎شوند شرایط اقامت را به وجود آوریم ابراز داشت: با انتخاب میراث فرهنگی به عنوان دبیرخانه دائمی کارگروه گردشگری امید داریم بتوانیم اعضا را به سمتی هدایت کنیم که سرمایه‎گذاری مناسبی در بخش گردشگری استان گلستان داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان در ادامه خاطر نشان کرد: از دیگر مباحثی که در دومین کارگروه تخصصی گردشگری استان مورد بررسی قرار می‌گیرد مشکلات سرمایه‎گذاران این حوزه است تا بتوانیم با همراهی بخش خصوصی در این حوزه از تمام توان برای بهره‎گیری از ظرفیت گردشگری استان شرایط مناسب را فراهم آوریم.

وی بررسی پروژه باستانی بازگیر و روستای تورنگ‎تپه را از دیگر دستورات دومین کارگروه تخصصی گردشگری برشمرد و اذعان کرد: مهمترین بحثی که در این کارگروه دنبال می‌شود بررسی مسائل ثبت برج جهانی قابوس گنبدکاووس است که با تلاش‎های استاندار گلستان و همکاری ادارات و مردم شهرستان گنبدکاووس اقدامات آن فراهم شده است.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول