اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت نیمه شعبان انجام می‌شود

برگزاری جشنواره فرهنگی‌ورزشی در پره‌سر

خبرگزاری فارس: شهردار پره‌سر رضوانشهر از برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی‌ورزشی آیین‌های بومی‌محلی به مناسبت نیمه شعبان در پره‌سر خبر داد.

برگزاری جشنواره فرهنگی‌ورزشی در پره‌سر

جعفر قریب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رضوانشهر با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی‌ورزشی در پره‌سر اظهار داشت: این جشنواره برای نخستین بار در شهر پره‌سر برگزار می‌شود.

این مسئول برگزاری این جشنواره را با همکاری سازمان میراث فرهنگی، شهرداری و شورای شهر پره‌سر عنوان کرد و افزود: این جشنواره به مناسبت نیمه شعبان در روز پنجشنبه از ساعت 16 برگزار می‌شود.

شهردار پره‌سر، زنده نگهداشتن آیین‌‌های بومی و محلی را یکی از اهداف برگزاری جشنواره عنوان کرد و گفت: در جشنواره فرهنگی‌ورزشی بازی‌ها، غذاهای محلی و متنوع به مردم شناسانده می‌شود.

وی، خاطرنشان کرد: در این جشنواره سنت‌های بومی‌محلی مانند طناب‌بازی، عروس‌گردان، کشتی گیله‌مردی، موسیقی زنده، گلیم‌بافی، قالی‌بافی، طبخ غذاهای محلی و سنتی، شیرینی‌های محلی، جوراب‌بافی، کوزه‌گری، مولودی‌خوانی و... برای نخستین بار در شهر پره‌سر عرضه می‌شود.

قریب، برپایی مراسم جشن نیمه شعبان در مسجد صاحب‌الزمان (عج) را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد و یادآور شد: این مراسم در شب میلاد حضرت امام زمان (عج) بعد از نماز مغرب و عشا در مصلی پره‌سر برگزار می‌شود.

این مسئول متذکر شد: این مراسم از طرف امام جمعه و هیئت امنای مسجد صاحب‌الزمان (عج) برگزار می‌شود و با مولودی‌خوانی به مناسبت نیمه شعبان همراه است.

انتهای پیام/ن30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول