اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار

کلاس داوری زورخانه‌ای در کاشان آغاز به‌کار کرد

خبرگزاری فارس: کلاس داوری زورخانه‌ای برای اولین بار طی مدت فعالیت این رشته در کاشان در این شهرستان آغاز به کار کرد.

کلاس داوری زورخانه‌ای در کاشان آغاز به‌کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کاشان بعدازظهر امروز در مراسم افتتاحیه کلاس داوری ورزش باستانی در محل زورخانه شهید طوقانی کاشان اظهار داشت: اداره ورزش و جوانان شهرستان کاشان از سال گذشته تاکنون توجه ویژه به آموزش و کلاس‌های مختلف آموزشی در رشته‌های گوناگون ورزشی این شهرستان داشته است.

حسین حیدریان، برگزاری کلاس‌های آموزشی داوری و مربیگری در رشته ورزش‌های زورخانه‌ای را یکی از نیازهای اساسی و مهم این رشته دانست و گفت: این امر برای اولین بار در شهرستان کاشان محقق شده است.

وی متذکر شد: انتظار می‌رود با حمایت‌های مسئولان ورزش زورخانه‌ای استان اصفهان شاهد برگزاری کلاس‌های آموزشی داوری و مربیگری بیشتری در شهرستان کاشان باشیم تا این رشته ورزشی در مسیر توسعه گام بردارد.

دبیر کمیته داوران فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای کشور و مدرس این کلاس داوری نیز در ادامه بیان داشت: کلاس داوری درجه سه ورزش زورخانه‌ای در کاشان اولین کلاس داوری در این شهرستان و دومین کلاس داوری در استان اصفهان است که بعد از 30 سال برگزار می‌شود.

مسعود ملکی استقبال علاقه‌مندان از این کلاس داوری را غیرمنتظره خواند و افزود: در این دوره، 33 نفر شرکت‌کننده از شهرستان‌های استان اصفهان شرکت دارند.

به گفته وی، شرکت‌کنندگان در این دوره کلاس داوری، طی مدت چهار روز از ساعت 8 تا 12 در نوبت صبح و از ساعت 14 تا 20 در نوبت عصر آموزش‌های تئوری و عملی را با استفاده از شیوه‌های نوین فدراسیون فرا می‌گیرند.

وی، پرورش مرشد، مربی و داوران برجسته این رشته را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این کلاس‌های آموزشی اعلام کرد و گفت: استعدادها و ظرفیت‌های شهرستان کاشان یکی از مؤلفه‌هایی بود که کلاس داوری درجه سه در این شهرستان برگزار می‌شود.

این مدرس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای کشور یادآور شد: در این دوره آموزشی تمام نکات فنی و آئین‌نامه‌های جدید داوری این رشته ورزشی به شرکت‌کنندگان آموزش داده می‌شود و در پایان دوره نیز شرکت‌کنندگانی که حد نصاب نمرات را کسب کنند موفق به اخذ مدرک داوری درجه سه می‌شوند.    

مسعود ملکی در ادامه عدم وجود سرفصل‌های آموزشی در فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای کشور را یکی از چالش‌های این رشته در گذشته دانست و ابراز داشت: فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای کشور از چهار سال قبل تاکنون با تلاش‌های علیرضا صفارزاده و همکارانش سرفصل‌های آموزشی برای همه رشته‌های ورزشی زورخانه‌ای تهیه و تدوین کرد که خروجی‌های این سرفصل‌ها مدرسان، داوران و مربیان این رشته است.

ورزش‌های زورخانه‌ای استان اصفهان در حال حاضر دارای دو داور درجه یک، سه داور درجه دو و پنج داور درجه سه است.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول