اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت فوتبال خراسان رضوی:

وضعیت فوتبال خراسان رضوی حاصل غفلت‌ها در توسعه فوتبال استانی است

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت فوتبال خراسان رضوی گفت: وضعیت ناخوشایند فوتبال استان حاصل غفلت‌ها و ناکارآمدی‌ها در زمینه رشد و توسعه فوتبال استانی است.

وضعیت فوتبال خراسان رضوی حاصل غفلت‌ها در توسعه فوتبال استانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عباس چمنیان عصر امروز در نشست مطبوعاتی اظهار کرد: با توجه به وضعیت نامطلوب فوتبال استان، تصمیم‌گیری‌ها در دو حوزه آسیب‌شناسی برای ریشه‌یابی و بررسی نقاط ضعف و بسترسازی برای تقویت و اجرای برنامه‌های اثرگذار در فوتبال استان اتخاذ می‌شود.

وی افزود: بسترسازی با هدف توسعه فوتبال استان در دو بخش نیروی انسانی و چارچوب حاکم برای اجرای برنامه‌ها صورت می‌گیرد که این بخشی از مشکلات را ساماندهی می‌کند.

بارزترین مشکل بر سر راه فوتبال استان نبود حامیان مالی است

چمنیان در ارتباط با آسیب‌شناسی فوتبال استان گفت: بارزترین مشکلات بر سر راه فوتبال استان در زمینه نبود حامیان مالی در بخش‌های دولتی، نیمه دولتی و خصوصی است که برای رفع آن نیازمند تعامل دوسویه میان حامیان مالی و فوتبال استان در راستای اعتمادسازی و فراهم کردن تسهیلات هستیم.

وی با ابراز نارضایتی از جایگاه کنونی فوتبال گفت: کمرنگ‌شدن اصل فوتبال و هدف مقدس آن از مواردی است که بر گسترش فوتبال ناپاک دامن می‌زند.

وی در این راستا افزود: طمع‌های مالی در راس اهداف حضور جمعی از افراد ناپاک در فوتبال حال حاضر است که به جایگاه واقعی فوتبال لطمه می‌زند و در واقع حضور افراد ناپاک، فوتبال ناپاک و قرارگیری در سیری نزولی را سبب می‌شود.

چمنیان بازنگری در نگرش‌های توسعه فوتبال استان و قانونمندسازی را اصولی ضروری برای مجریان و مسئولان ذی‌ربط خواند.

وی تصریح کرد: بازنگری‌ها و بررسی‌های هیئت فوتبال استان منتج به نبود هیئت مرکزی و اتوماسیون اداری شده است که در این راستا با تصمیمات اتخاذ شده به این اهداف جامه عمل می‌پوشانیم.

رونمایی از مدل نهایی توسعه فوتبال استان در روزهای آتی

وی با اشاره به رونمایی از مدل نهایی توسعه فوتبال استان توسط هیئت فوتبال در روزهای آتی گفت: در این مدل مبنا، بینش و فرهنگ است و با توجه به این دو فاکتور زیرساخت‌های توسعه برای رسیدن به وضعیت مطلوب در درازمدت شکل می‌گیرد.

چمنیان در ارتباط با جایگاه فرهنگ در فوتبال خاطرنشان کرد: فوتبال استان در حوزه آموزش واژه فرهنگ را یدک می‌کشد اما فرهنگ و مطالبات فرهنگی در حوزه‌ای که بیشترین هوادار از تمام اقشار به‌ ویژه جوانان را دارد امری ضروری است.

وی ادامه داد: به همین منظور تاسیس دپارتمان‌های آموزشی با هدف گسترش و اشاعه فرهنگ در فوتبال و آموزش مستمر مربیان در این زمینه از دیگر رویکردهای بنیادی هیئت فوتبال استان است.

رئیس هیئت فوتبال استان از رشته دانشگاهی فوتبال در مشهد خبر داد و گفت: از مهر ماه سال جاری در راستای آموزش و تربیت تخصصی فوتبال استان با عنوان مجری این طرح در این رشته دانشجو می‌گیرد، همچنین کمپ ملی استعدادیابی در رده‌های سنی مختلف با عنوان دومین کمپ در کشور آغاز به کار می‌کند.

چمنیان با اظهار امیدواری از بازگردانی سهمیه آسیاویژن به خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی و سیستان بلوچستان تنها استان‌هایی هستند که از این سهمیه برخوردار نیستند، خراسان رضوی با ظرفیت‌های موجود توانمندی بازگردانی آسیاویژن را دارد.

وی با اشاره به وضعیت نابسامان تیم پیام گفت: تیم پیام بخشی از هویت فوتبال استان است که با توجه به وضعیت نامطلوب این تیم خواستار تعامل و مشارکت مدیران تیم پیام با هیئت فوتبال استان در راستای بررسی و ارائه راهکارهای عملی برای ساماندهی این تیم هستیم.

رئیس هیئت فوتبال استان در پایان با توصیف چشم انداز روشن برای تیم‌های ابومسلم و سیاه جامگان، انسجام، وحدت درونی و نیروهای جوان را عامل موفقیت و صعود به لیگ برتر در آینده‌ای نزدیک خواند.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول