اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استانداران گیلان در گفت‌وگوی تلفنی با استاندار آستراخان:

مجسمه عمر خیام در آستراخان نصب می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان در گفت‌‌وگوی تلفنی با استاندار آستراخان روسیه راهکارهای گسترش روابط دو جانبه را بررسی کرد و از اعزام تیم مشاوران ایرانی برای ساخت و نصب مجسمه عمر خیام در آستراخان خبر داد.

مجسمه عمر خیام در آستراخان نصب می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی سعادتی ظهر امروز در گفت‌وگوی تلفنی با «الکساندر ژیکلین» استاندار آستراخان روسیه از تشکیل کارگروه دایمی توسعه روابط خارجی در گیلان و پیگیری این کارگروه برای اجرای مصوبات سفر اخیر هیئت گیلانی به آستراخان خبر داد و از الکساندر ژیکلین دعوت کرد تا برای تداوم این پیگیری‌ها به گیلان سفر کند.

وی از استاندار آستراخان خواست پیش از سفر به گیلان کارشناسان دو طرف مباحث مورد توافق و میزان اجرای مصوبات گذشته را بررسی کنند تا مذاکرات دوجانبه در سفر آینده پربارتر از گذشته باشد.

سعادتی با اشاره به پیگیری‌های ایجاد مرکز تجاری ایران در آستراخان توسط اتاق بازرگانی گیلان ابراز کرد: در این راستا زمین مورد نظر در آستراخان تعیین شده و اخیرا هیئتی از گیلان برای کسب مجوزهای لازم به این استان سفر کرده است.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود طرف آستراخانی در این زمینه همکاری‌های لازم را طبق توافقات قبلی انجام دهد یادآور شد: در منطقه آزاد تجاری–صنعتی بندر انزلی نیز زمین مناسبی برای ساخت سرای تجاری آستراخان تعیین کردیم.

استاندار گیلان با اشاره به پیگیری‌های برقراری خط پروازی بین رشت و آستراخان خاطرنشان کرد: مقدمات لازم برای برقراری خط پروازی که به صورت هفتگی انجام می‌شود در گیلان فراهم شده و امیدواریم با پیگیری‌های طرف آستراخانی برای دریافت مجوز از آژانس هواپیمایی روسیه این خط پروازی تا پایان تابستان جاری برقرار شود.

وی با ابراز خرسندی از انعقاد تفاهمنامه بین دانشگاه گیلان و دانشگاه آستراخان در زمینه تبادل دانشجو اذعان کرد: طبق این تفاهمنامه از اول مهر 10 نفر از دانشجویان آستراخان در دانشگاه گیلان تحصیلات خود را آغاز می‌کنند و دانشجویان دانشگاه گیلان نیز مهمان دانشگاه آستراخان می‌شوند.

نماینده عالی دولت در گیلان از اعزام تیم مشاوران ایرانی برای ساخت و نصب مجسمه عمر خیام در آستراخان خبر داد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول